fredag 21 oktober 2011

Fredag!!!!

Mannen har sovmorgon då han ska ha möten hela dagen, förstör hela mitt morgon upplägg :D Men kanske en trevlig man ikväll??!?!! :D Kommer hem tidigt också... Va fan!!??!! :) Nä blir nog jättebra!

Så gårdagen startade med en mysig frukost hos Linda, det blev bara Linda, jag och Jenny efterssom Ansis stackars Gunnar åkt på nån monster Magsjuka...Usch! Efter det gick jag hem och letade upp alla mina betyg och referenser m.m måste få iväg dom för översättning så jag kan använda dom vid jobbsök, man kan inte riktigt begära dom ska förstå svenska - spanska däremot...:D Är lite inne på att fräsha upp min spanska - kan ju faktiskt ha användning av den här :) Efter det kom Oskar över och vi kollade lite Wiggles sen lekte vi med batterier :) Att man kan ha så kul med batterier är fantastiskt och ännu ett bevis för att alla kopiösa mängder av leksaker är helt överdrivet :) Vi gick och hämtade Erik eftter skolan, han var jättetrött och 6 års butter :) Hungrig som bara den också så jag fick koka lite makaroner - både han och Oskar satte i sig två hela djupa tallrikar, tror inte Mike behövde ge dom så värst mycket mat på kvällen :) Efter det åkte vi hem till svärföräldrarna för present öppning och middag!! Jisses vad paketer vi fick!!! Kommer spendera mycket tid med att skriva tackkort det är ett som är säkert!! En del undrar man om dom inte har nåt annat / nån annan att spendera pengar på?!?!!! Vi fick 1 check på 250 dollar!!!!!!!!!!!!!! och 1 på 300!!!!!!!!!???????????!!!!!!!!!!!!!!!????????? Jösses!! Inte för att vi inte är tacksamma för detta och inte har behov av dom men ändå!!! Inte från föräldrar eller så utan från mindre nära personer!! jag börjar genast undra, svensk som jag är, vad jag måste göra i gengäld :D Resten var mer normala summor och trevliga presentkort på perfekta ställen :) Ska bli himla kul att shoppa loss med dom :D Fick en del fina inslagna presenter också, en skål som var fantastiskt fin! En serverings grej och det bästa av allt - En adventsljusstake :D Har 2 stjärnor men tog inte med några stakar :) Perfa - tack Ansi ;)

Så idag är det dags för Cia - Farfar dag igen! Vi ska börja planera min köksträdgård och sen åka ut på lunch, passa på att göra ett emissions test på bilen så vi kan skaffa dom riktiga plåtarna och köpa nya lampor till bilen :) Fullt upp!! Får ta en sväng till total Beverage efteråt också, så massor av saker att hinna med!! Jag och Linda skulle ju ta en slappe öl i solen innan hon ska hämta Erik i skolan också så vi får vara effektiva jag o farfar :D Kanske ta att göra mig iordning så jag kommer dit lite tidigare...måste tanka också! Har aldrig tankat här i USA förut så det blir nåt nytt :D

Ja ja blir nog bra :) Ha en Underbar Fredag ( kväll )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar