söndag 23 oktober 2011

Jaha så var det söndag igen...

Denna helgen var en rätt så tråkig en :) Hade en väldigt trevlig dag hemma hos Ansi med bullbak och trevliga tjejer :) Innan dess ficka jag pratat ordentligt på Skype med min älskade Morfar som jag saknar otroligt mycket!!! Men resten....Igår trodde jag vi skulle göra nåt trevligt på kvällen men nä...sitta rätt upp o ner var mer vad det blev! Fredagkvällen var som vilken vardagskväll som helst...Nä blä! Tur att nästa helg har en stor Halloween fest på schemat :D Måste börja planera lite roliga outings på helgerna - Min man är inget kul åtminstone inte på Fredagar, sen när han har nåt som en kurs som igår så blir det exakt som en fredag sen har vi söndagar....Fotbolls matcher hela dagen och då menar jag att först spelar Brad Fotboll ( riktig fotboll ) sen kollar han på fotboll - hela dagen! Men saken är, har man bara gjort nåt kul nån av dom andra dagarna så spelar det liksom inte så stor roll - men efter en sån här helg så dör jag hellre än o sitter på soffan o kollar tv en hel dag!! Förstår varför desperata hemmafruar blir desperata om man säger så :D:D:D

Nä så idag ska jag ta med stora anteckningsblocket och åka till alla ställen där vi har fått presentkort, ska skriva ner allt jag skulle vilja ha :) Gå hem och räkna ihop vad jag faktiskt kan få :D:D:D Blir nog kalas - ett bra sätt att spendera en söndag!! Alla nöjda o glada så kanske vi kan ha en trevlig söndagkväll :)

Mitt humör har inte vart det bästa i denna veckan, mamma åkte hem vilket gjorde att jag började längta hem och istället för att fråga hur det är fatt så blir mannen sur och tyst...jättekul! I vanliga fall brukar jag bara släppa det och vara mitt vanliga glada jag - men jag är änna trött på att vara den som fixar fastän det är hans okänslighet som gör mig på så dåligt humör! Så nä denna gången ska jag vänta tills han säger nåt eller bara gör nåt snällt - även om det dröjer 2 veckor!! Får se om det går, inte riktigt min starka sida :D:D:D Återkommer med resultat ;)

Jag saknar mina vänner nåt otroligt mycket - mina goa vänner där man bara ringer och säger jag vill göra nåt och vips så gör man nåt :D Saknar min familj också naturligtvis men där är det inte riktigt lika påtagligt!! Jag vill ju bara gå ut och ta ett par öl, sitta o babbla på en pub liksom!!!

Nä nu ska jag sluta gnälla, skönt att skriva av sig om det kassa ibland också :D Förhoppningsvis har jag inte lika mycket kasst att skriva om i nästa vecka :D Brukar vända rätt fort ;)

Det ska bli snöstorm på Onsdag så det ser jag fram emot :D Förhoppningsvis har jag blivit på lite bättre humör så jag kan njuta av en dag med först en promenad med Bode i snön och sen på soffan med att titta på alla program jag spelat in - det hade vart härligt! Om det inte snöar så mycket så att Brad får en Snowday vill säga :D:D  Fram tills tisdag kväll ska det bli kalasväder med upp till 25 grader så man får passa på att njuta av detta också tror jag!!! :) Klimatet här kan man INTE klaga på :)

En liten positiv grej jag har för mig just nu är att börja planera för mina nästa gäster, Susanna & Rickard :D Längtar ihjäl mig :D Ska bli såååå kul!!! 

Nä nu ska jag försöka rycka upp mig och sätta lite fart :) Många fönster att shoppa i idag :D:D:D

Ha en skön söndag ( kväll )

3 kommentarer:

  1. Om jag bara kunde förstå varför män skall vara så knäppa:( Brad är liksom inte ensam om det beteendet !!
    Finns fler i vår släkt som blir precis sådana när någon är sjuk eller ledsen eller bara ur humör.

    Stå bara på dig och försök att inte bry dig:)
    puss o kram och ha en härlig shoppingdag :)/mamsen

    SvaraRadera
  2. Försök hålla ut ivf i 24 timmar innan du kör dåligtsamveteskapande blickar...Förstår att det måste bli värre när man ses och sen inte ses på jätte länge!

    SvaraRadera
  3. Har nu vart o shoppat start kit Bare Minerals på Ultas för mina egna svenska pengar :D Känns mycket bättre nu :)

    Tack för ert stöd och att ni förstår mig - Ska försöka hålla ut i 24 timmar och inte bry mig för mycket, men hur gör man när man ger domdåliga samvetsskapande blickarna??? Har nog aldrig provat :D:D:D

    Saknar Er jättemycket Bästa mamman och systern i världen :) <3

    SvaraRadera