söndag 2 oktober 2011

Söndag morgon - Cia är vaken - hundfan gick o la sig igen :D

Denna hund....ca kl 5 hoppar han upp i sängen, lägger sig mer eller mindre på mig, vill sova sked :) jag vaknar av att hunden ligger med nosen på min nacke/ hals och dreglar...försöker flytta på honom men NÄ...en timme senare ger jag upp med att försöka somna om och går upp!! Bode följer naturligtvis med för då vill han ju ha frukost, han slänger i sig maten och sen springer han upp för att sova igen, orättvist! Andra människor får ju sovmorgon på helgerna!!!:(  Ja ja nu är jag ju uppe så....:D

Gårdagen var en lååång dag! Vi skrubbade och skrubbade jag och svärmor, vi skulle försöka få rent Brads dusch - krävdes en hel del skrubbande, den är så missfärgad av det hårda vattnet så den ser äcklig ut även om den egentligen är ren! Sen tog vi ner persiennerna och skrubbade dom rena medans herrarna satte upp 3 gardinstänger och lite tavlor!!! Jag oljade in våra utemöbler också, så nu är dom redo för vintern! Efter allt detta så åt vi middag! Jag gjorde en Skinkstek a la Sverige med stekta grönsaker zuchini, lök och tomater, det blev riktigt bra! Alla nöjda och glada :) Var en rikitgt trevlig dag, trots städandet! Men som jag säger efter allt fejande jag gjort på sistone så tänker jag inte städa annat än nödvändigt på ett bra tag!! :D Nu kommer snart mamma och då kan jag bara slappna av och  njuta:)

Så imorgon ska jag bara sätta upp mina gardiner, efter jag varit på Kohl´s och köpt en gardinpanel till - var bara en i paketet - sicken skit! Men shoppa på Kohls gör ju ingenting....Sen ska jag dammsuga av här nere och plocka undan lite, bädda nytt i sängarna - sen är jag klar!!! :)

Idag ska vi till Fam. Morgans sjö och njuta av högsommarvärmen, var ca 28 grader igår och ska väl bli ungefär samma idag! Footballs söndag på radio istället för framför en tv hela dagen gör mig ingenting! Blir väl i och för sig TV när vi kommer hem igen men ändå :):) Måste lösa  min bil från Isabell under dagen också...Gick inte att få tag på en taxi i fredags natt, så hon fick sova här och sen låna bilen för att komma hem i tid till hennes man skulle jobba!! Löste sig ju men måste ha den imorgon så bara o fixa sen :D

Fredagen var ju en riktig höjdarkväll måste jag säga!! Linda vet ju att jag älskar Olde town Arvada så hon fixade oss bord på en pub där och sen gick vi till ett annat hak, en hel kväll i Arvada helt enkelt!! Ni såg väl bilderna igår så behöver väl inte säga så mycket mer om det :) Men Det var en riktigt kul kväll!! Skönt man har ett helt gäng med supergoa tjejer att roa sig med här borta i brist på mina där hemma :D Gör det hela mycket enklare! Min man visade sig från sin bästa sida när jag kom hem mitt i natten - jag var vrålhungrig...Brad gick ner i köket och värmde upp ris och tog med upp till mig :) Plus ett stort glas vatten! Det var ju väldigt gulligt av honom får jag säga!! Sen sov jag gott tills klockan var 8.30 eller nåt! Inte illa - mådde väl sådär, trött och huvudvärk, oops konstigt...kände definitivt inte för en heldag med svärföräldrarna och städande men det gick ju som sagt var bra det med :D

Nä om man skulle ta o njuta av tystnaden och lite nyheter ett tag, Brad kommer nog upp inom en timme så man får passa på :)

2 dagar kvar sen kommer mamma :D:D:D Ska bli så kul och härligt att ha henne här i några veckor! :)

Ha en skön Söndag (kväll) :):):)

1 kommentar:

  1. med risk för att låta som en riktig hemmafru, men du måste köpa MAGIC ERASER till badrum etc. Det är helt sjuuuukt vad lätt alla vettenmärken etc försvinner. Mitt bästa tips

    SvaraRadera