måndag 3 oktober 2011

Måndag igen

Men inte vilken måndag som helst :) Imorgon kommer mamma!!!!!!!!!! Wiiiiiii! Ska bli så kul att ha henne här och visa henne runt i min nya hemstad - mitt nya hemland :D Schemat är fullspäckat, tiden kommer gå så fort! Men men, inte sista gången mamma kommer så det är ok! Mamma jobbar ju fortfarande och har väl ett år kvar innan pensionen! Men efter det så kan hon komma oftare och längre, beroende på pengar då naturligtvis! Så planen för denna tripp är mer några väl utvalda platser och saker att göra, annars mest träffa folk, shoppa och mysa! Mamma har ju inte träffat mina svärföräldrar eller övrig familj ännu så det ska bli intressant! Jag är mest nyfiken på om hon kan låta bli att fnissa vid matbordet då bönen ska sägas, har vissa svårigheter själv med det hela och med en fnissande mamma vid bordet kommer det bli omöjligt!! :D

Så idag är det lite sista minuten shopping på Kohl´s, den där andra gardinlängden måste inhandlas och finslipa lite här hemma! Bara lite dammsugning och sängkläder som ska bytas! Så skönt att jag fått gjort allt annat innan! :) Ska tvätta undan all tvätt också så man slipper tänka på det resten av veckan! Har ju lite tid imorgon också, planet kommer in vid 16 tiden så vissa saker kan fixas innan dess också! Men jag ska hinna med en SWEA gathering hos Ansi för att fira Kanelbullens dag på förmiddagen, lämna hunden hos Svärföräldrarna innan jag åker till flygplatsen...tar ju inte så lång tid till flygplatsen, kanske en halvtimme med parkering och allt så behöver ju inte åka förrän 15.45 eller nåt :)

Igår hade vi en härlig dag vid Fam Morgans sjö...En sista tripp dit för i år kanske??!! I varje fall med bad och vattenskidor m.m - jag frågade Judy om dom brukar åka dit även på senare höst / vintern om vädret är ok - och ja men visst, lite grillning och spel under några timmar kan dom få till ibland! :) låte inte fel faktiskt! Det är en underbar plats, sandstrand för ungarna att gräva och bada vid...Båten är enkel att få i och dom har ett stort urval av olika vattenskidor och en tube...undrar vad tube heter på svenska??! En rund gummisak som man ligger på och blir dragen i full fart efter båten?!! Kul! Jag vågade mig inte på nåt sånt igår, revbenet gör fortfarande alldeles för ont och tänk en vågsplash liggandes på mage - är inte revbenet helt av redan så hade det ju gått av då :) Men det är trevligt att bara sitta där och sippa på ett par öl prata och njuta av vädret! Nästa år ska jag åtminstone hoppa på tuben :) Vi får se med vattenskidorna - känns som vissa grejer ska man lära sig som yngre och sen hålla igång :D Vi får se! Jag har ju åkt vattenskidor förut, 2 gånger tror jag, men det var väldigt väldigt länge sen :D:D Det är i vilket fall som helst ett riktigt trevlig sätt att umgås på och att träffas - man känner sig så himla välkommen och inga konstigheter! :) Lägger in lite bilder i slutet här :)

Fick ett trevligt mail från min kära kusin Maria som jag ska svara på efter detta :) Dom har precis haft en tjejhelg med svmpplockning och matlagning tillsammans med massa färdkost och myspys - vilken underbar idé, tror jag ska undersöka nåt liknande här borta tills nästa höst :) Allt umgänge med goa tjejer på en avlägsen plats är värt att planera in i schemat :D 

Nä nu ska jag ta och hämta ner alla sängkläder och slänga in i tvätten...försöka hinna med sängarna innan Kohl´s visit - ska åka med Linda och vet inte om hon vill åka förmiddag eller eftermiddag än, så bäst att ha fått gjort nåt nu på morgonen :D





















Ha en Härlig Måndag ( kväll )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar