tisdag 4 oktober 2011

Tisdag...definitivt inte vilken tisdag som helst :D

Inte nog med att det är Kanelbullens dag men Mamma kommer idag !!!! Tjohoooooo! Ska bli så roligt! Känns som allt städande är klart så nu kan jag slappna av med den biten för ett tag :D

Har en fullspäckad dag innan jag ska hämta mamma...Kanelbullens dag, ska firas SWEA way hos Ansi - tänker inte äta frukost så jag kan vräka i mig nybakta bullar :D:D Sen måste jag handla lite mat saker hem - mamma måste ju ha frukost :D Måste fixa i mat i crockpoten - så vi bara kan slappa tills Brad kommer hem och vi äter ihop! sen ska hunden lämnas hos hundvakten - svärföräldrarna :) mamma är ju livrädd för hundar så vi får se om vi kan ta hem honom imorgon igen eller om han får stanna hos dom!! Efter det är det dags för flygplats och upphämtning av ett stycke mamma!! Dagen kommer ju inte gå långsamt i varje fall :D:D:D:D

Hela veckan är fullbokad med saker, nästa vecka också för den delen - stackars mamma kommer vara helt slut när hon kommer hem till Sverige igen :D Men va mycket roligt vi ska ha :D  Som ni förstår så kommer ju kanske inte bloggen vara så starkt uppdaterad på ett tag - eller jo beroende på hur länge mamma sover på mornarna, för jag vaknar ju alldeles för tidigt vanligtvis :) Mamma gillar att sova.... Ska försöka uppdatera om vad vi gör i varje fall :)

Igår så åkte jag och handlade på Kohls med Linda och barnen, fick upp mina gardiner, dammsög av och tvättade av golven här nere, fixade och trixade med smådetaljer, tvättade 4 maskiner och bäddade rent i sängarna - när Brad kom hem så fixade han upp den svenska flaggan på framsidan - så ännu en effektiv dag och nu känner jag mig ganska så färdig för ett tag i varje fall! Inget mer grovstädande på länge.....

Imorgon har vi planerat en shoppingdag!!! Massa shopping och sen middag hos svärföräldrarna på kvällen! Stackars svärmor, har städat som en tok hon också :) Igår när jag pratade med henne lät hon helt slut :D Hon hade kommit på att besticken behövde göras rent grundligt - vi svenskar äter ju med kniv och gaffel liksom :) Hoppas hon kan ta det lugnt nu idag så hon inte däckar vid matbordet imorgon!!! :)

Jag fixade in ett skydd i baksätet i bilen igår, min hund trodde jag skulle överge honom igen - så han demonstrativt la sig på förarsätet, stirrade på mig som om han sa - HA där fick du, och kurade ihop sig som en boll där och somnade :D:D:D La in några bilder på Facebook igår men lägger dom här med för er som inte kollar Fejset så ofta :D Jag är mest fashinerad över att han låg kvar när jag gick in och hämtade kameran :D:D:D:D:D










Nu dags att sätta fart så allt är redo för kvällen!!!

Ha en fantastisk Tisdag, det ska jag ha :D

2 kommentarer:

  1. Nu får ni verkligen ha det så roligt! Jag längtar tills det är min tur även om själva resandet inte står högst upp på min lista:)

    SvaraRadera
  2. Det ska vi ha :) Längtar också tills det blir din tur :D:D Resandet är värt det åt detta hålllet i varje fall ;) Pussssss

    SvaraRadera