torsdag 27 oktober 2011

Torsdag och snön ligger fortfarande vit på marken...

- 10 grader ute :) Brrrrrrrrrr! Det är verkligen helt sjukt vilka temperaturskillnader vi har här borta, från 26 grader i måndags till mängder av snö med 0 gradigt igår och just nu vid 7 på morgonen -10 alltså :D:D

Gårdagen blev inte så mycket gjort som jag tänkt :) Tog Bode på en 40 minuters promenad i snön,eller han lekte jag promenerade, jag lät honom springa lös här bakom huset i nästan 15 minuter efter vår promenad...jag var kall men det var det värt :D Efter jag kom hem så åt jag lite och inväntade att kära syster skulle komma online :) Vi pratade i 1½ timme ungefär! Skulle gått över till Linda efter en dusch, men när jag väl ringt körkortsstället och duschat hade jag ingen alls lust att ge mig ut i snön så jag stannade hemma och pluggade på Colorado trafikregler istället!! Säkert bra för min förkylning även om det inte märks just nu :D

Brad kom hem ganska tidigt så han satte igång att skotta överallt...själv gick jag hela dagen med tanken att det ska bli 20 grader i helgen så varför bry sig men ok då då :D Basketen blev inställd så ingen slappekväll med godis och mina tv prgram för mig igår heller - vi kollade i o f på Hocekyn och sen ett avsnitt av Unforgettable...så inte helt fy skam det heller :)

När jag skulle gå ut igår så upptäckte jag att mina vinter stövlar jag köpte hemma förra året, som jag fick tejpa ihop med silvertejp :) nu var helt döda - Dragkedjan gick åt helskotta ( undrar hur mycket mer godis jag kunnat få med istället för dom???? )  Så jag fick börja rota bland mina skor jag lämnat här förra vintern, hittade ett par bruna som jag slängde på mig, märkte ganska snabbt att om man betalar 3 för 1 på Skopunkten så får man räkna med vissa defekter, så som totalt otäta, svinkalla fastän dom ser varma ut m.m :D Nä så idag ska jag åka till Kohl´s på vägen från svärföräldrarna och inhandla ett par stövlar med 25-40% rabatt plus mina 20 % och även en kupong med 10 dollar av :) Borde kunna få ett par riktigt bra stövlar för en bra summa känner jag :D:D:D:D

Jo dagen innefattar en sväng förbi svärföräldrarna för att hämta resten av korten jag måste stämpla och skriva i, plus kuverten som ska adresseras ....Tjohoooooo Efter det måste jag köpa en jäkla massa frimärken och uppenbarligen ett par stövlar :D Lite matvaror behövs också....Sen ska jag hem till Linda på fika - får hem och hämta hunden och promenixa bort helt enkelt...Han älskar snön så jag kan inte med att lämna honom hemma när han kan leka med Björn i snön :) Efter fikat ska jag ge mig av hem och stämpla upp resten av korten med Tackstämplar :D och försöka hinna skriva alla adresser åtminstone...ska hinna laga middag också - jösses :D

Just nu är det en otrolig soluppgång där ute - finns inget vackrare än soluppgång när det är svinkallt och massa snö...jo kanske en soluppgång över havet när det är varmt då :D Men att dricka sitt morgonkaffe i lugn o ro och se hur solen gnistrar över träden utanför fönstret är lite vardagslyx i varje fall :D

Här får ni lite bilder från gårdagen och morgonens soluppgång :)

Ha en fantastisk Torsdag (kväll) !!!







3 kommentarer:

  1. Cia - Du måste Komma in till Denver någon dag så vi kan ta en fika!

    SvaraRadera
  2. gud vad vackert! Hade jag inte kommit i håg hur lääänge snön låg i fjol hade jag kanske varit riktigt avis) just nu hoppas jag dock på en torr varm snöfri senhöst, två veckors snö vid jul och sen ska våren komma ganska direkt i februari:) hoppashoppashoppas...

    SvaraRadera
  3. Absolut Linnéa, vi får boka in en dag snart, kanske i nästa vecka??!!:) Skulle ni Till Charcoal ikväll? Jag och Isabell ska dit och avnjuta en middag vid 19.30 - kanske ses där :)

    Japp vackert är det kära syster, ser ungefär likadant ut idag, lite mindre snö på träden men kallt o klart och soligt :) Låter som en perfekt Göteborgsvinter...när hade vi senast en sån????!!!! ;) Hoppas för din skull <3

    SvaraRadera