måndag 24 oktober 2011

Måndag morgon...

Jo då, efter att ha skrivit av mig och sen åkt och fönstershoppat upp våra presentkort plus en sväng in på Ultas där jag köpte mig ett Bare minerals Start Kit  ( för egna svenska pengar ) så blev jag på bättre humör :) Krävs inte så mycket för mig :D Jag körde runt till alla ställen där vi fått presentkort: Kohl´s, Target & Bed Bath & Beyond, hade med mig ett block och skrev upp allt jag skulle vilja ha och priset! Fick wedding registry tjejen och ett blivande brudpar att undra om inte vårt sätt var bättre!! Går man runt och sätter upp sig på grejer man vill ha innan så trycker man ju i allt, inklusive massa onödiga saker man inte behöver! Med en viss summa pengar att spendera så väljer man mer försiktigt :) Det var ganska kul, tjejen på B, B & B sa det att: alla borde göra så här...fast å andra sidan - då hade jag vart arbetslös :D Sant...Jag hittade allt möjligt kul vi kan behöva :) Sen gick jag hem, räknade ihop hur mycket det skulle bli om vi köpte allt! räknade ihop våra presentkortspengar och började plocka bort saker från listorna :) I slutändan så blev det ganska perfekt! 15 dollar över på B, B & B men där kan man alltid hitta nåt kul!! Alla andra ställen blev det + - 0 - Perfekt! Har inte diskuterat listorna med mannen än men har en känsla av att han komemr bli nöjd :) Han gillade Kastrullerna jag hittat på B, B & B för 150 dollar i varje fall....( tog hem broshyrer )

Jag hade bestämt mig innan för att åka och köpa nåt till mig själv...min första tanke var Ross för en härlig höst tröja eller nåt...men sen kom jag på att jag fått Kupong på Ultas: 20 % på ett startkit med bare minerals. Jag behövde nån sorts foundation och huden här borta mår ju sådär om man inte tar hand om den...Dessutom hade jag 20 % på hela inköpet också :D Så jag stövlade in på Ultas och sa vad jag ville ha varav jag blev väldigt bra omhändertagen...en tjej satte igång och testa rätt färg ( det ska ju inte synas att man har smink på sig liksom ) Kändes kalas att bli lite ompysslad! Hittade rätt och gick och betalade! 55 dollar totalt, då köpte jag en Hårinpackning också! Priserna här kan man inte klaga på :D Jag var jättenöjd när jag gick ut därifrån!
Stannade till och handlade mat på vägen...sen hem :) Blev en bra söndag kände jag!

Brad vann sin första fotbollsmatch på morgonen, vilket betydde match #2 på eftermiddagen, vilken dom förlorade i förlängning! Men han var nöjd trots allt! Han kom hem rätt sleten såklart men ganska glad! Gjorde nog inget att mitt humör var något bättre än tidigare heller :D Jag tog Bode på promenad och sen fixade vi middag! Grillat!!! :) Kollade på 2 avsnitt av en ny serie: Unforgettable - riktigt bra tror jag den kan bli ! Brad sov ju naturligtvis vid 20.30 efter halva första avsnittet....men men

Idag ska jag åka till Kathy och vi ska köpa lite grejer för att fixa våra tackkort och eventuellt se om vi kan hitta lite halloween grejer till oss - Brad vill ju inte ha nåt med Halloween att göra...men det gör jag! :D Tycker Halloween saker är jättekul, min granne Ronnie har den bästa utsmyckningen i hela området ( se foton ), jag behöver inte fullt så mycket men lite granna kan man väl ha eller??!!! :D:D






Ha en trevlig Måndag ( Kväll ) :)

2 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt härlig söndag:) Precis vad du behövde <3

    Klart du skall ha halloween pynt fast kanske lite överdrivet med allt som Ronnie har. Fast visst var det jättehäftigt på kvällen när allt var tänt :D:D
    Hoppas dagen med Kathy blir lika trevlig som din gårdag
    Puss/mamsen

    SvaraRadera
  2. Det var precis vad jag behövde :)

    Lite pynt fick jag tag på igår när vi fixade tackkorts grejer :) Bara lite svarta & orangea ljus och lite små pryttlar! Gick på hela 5 dollar så ingen katastrof :) Dessutom betalade Kathy ;)

    Det var en trevlig dag!:)

    Puss & Kram

    SvaraRadera