onsdag 26 oktober 2011

Onsdag & Ja se det snöar :D:D:D

Jag personligen älskar snö, ju mer desto bättre så keep it coming! Bode tycker definitivt att det är roligt också, han har sprungit omkring i cirklar här ute på baksidan i omgångar sen jag gick upp :):) Härligt att se!!!! Det har snöat hela natten och snöar fortfarande, fast nu är det mer riktig snö, små vackra snöflingor :D:D:D Så idag blir det att strunta i förkylnings symptom och medföljande huvudvärk, slänga i mig lite piller...snöra på mig kängor och ut o promenera!!!! Mammas julklapp, egenhändigt stickad mössa, armvärmare och halsduks poncho i eko ull ska få sin invigning  - Tjohoooooooo!!!!

Paus ska ta på mig lite kläder och gå ut på baksidan och ta lite foton så jag kan visa Er, sätter på kaffe under tiden :D






Som sagt - Det snöar :D:D:D:D:D:D

Igår var jag hemma och försökte kurera min förkylning, tvättade lite och pratade med Goaste Fiddsingen det var ungefär vad dagen innebar :) Jag skrev faktiskt ner adresser på tackkorten jag hade klara också :) Bara resten kvar plus att skriva själva tacken då såklart :D

Idag ska jag fortsätta ta det lungt, vill bli av med denna jäkla förkylning snarast!! Det onda i halsen är nog lite bättre idag...än så länge :) Ska ta mig en långsam liten promenix i snön innan jag ska hem och skypa med min älskade syster :D Har inte pratat på länge nu, förjävligt att man måste planera in när man ska prata med sina nära...men men :)

Min hund var galen hela dagen igår - undrar om det är väderomslaget??? Nån som har märkt det på sin hund? Kunde inte slappna av, inte ens när vi gick o la oss så kunde han komma till ro - har aldrig hänt förut!! Hela eftermiddagen stod han o tittade ut och undrade när Brad skulle komma hem :) Ganska sött, så här få ni en bild på hur Bode ser ut vid ca 17 tiden varje dag ( igår stod han så här i över en timme ) Han går från fönstret till trappan där han har bra sikt ut också :D:D


Nä idag blir det nog som sagt var mest att njuta av snön och fortsätta kurera snuvan helt enkelt! Brad spelar basket ikväll så kanske att jag kan få avnjuta några av mina serier på tv :D Måste börja plugga på körkorts grejen också...Farfar har hittat ett ställe som inte verkar ha lika lång väntetid - men vi får åka till Boulder :D Måste plugga på alla skyltar o regler så jag kan åka upp o ta mitt skrivna test och sen köra upp! Så jäkla dumt när man har ett fullkomligt bra körkort från Sverige! Den boken var inte leka med, denna jag har nu är på 35 sidor och handlar mest om att det är bäst du försäkrar dig så du inte blir stämd om/när du dödar nån :D:D:D Får inte glömma att ringa till körkortsstället i Boulder idag heller - så farfar får besked :) Han är otålig gubben!!! :D Det är nog planen för dagen, varken mer eller mindre :D

Nä nu ska jag dricka upp kaffet så jag kan göra mig iordning efter det och ge mig ut i snöyran! Hoppas på lite fler snöbilder tills imorgon :D 

Ha en härlig Onsdag (kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar