lördag 22 oktober 2011

Lördag morgon

Mannen har åkt iväg på nån kurs - heldags grej på en lördag låter inte så kul! Stackarn...men han får betalt för det :) Så kanske ok ändå! Han är som jag brukade vara på mitt jobb hemma, man vill ju inte missa nåt!! :D

Själv ska jag skypa lite med mamma och morfar nu på morgonen och sen dra iväg till Ansi för lite SWEA Bakdag sen behöver jag hem och fixa lite inför kvällen Innan Brad kommer hem vid 4-5 tiden! Ingen direkt spännande lördag detta heller...Idag önskar jag att jag var hemma och kunde träffa mina goaste killar på några öl i stan!! Det är dom enkla grejerna jag saknar mest!!!!

Gårdagen var en riktigt trevlig dag! Åkte till farfar och vi mätte lite brädor m.m så han kan börja såga till min köksträdgård, i nästa vecka ska jag åka och hjälpa honom att borra lite hål!! Blir kul! Efter det så skruvade vi loss lite på min bil och fixade dit en ny lampa! sen åkte vi till Emissions test stället / typ som bilbesiktningen fast inte lika noggrant! Men det såg faktiskt nästan exakt likadant ut :) Fick godkänt där och drog vidare til Körkortsstället...Jag måste skaffa ett amerikanskt körkort, det värsta är att det kommer gå en hel dag till det...kön var låååååång! Vi skulle bara fråga några frågor denna gången, en utav dom var: finns det nån bättre tid på dygnet att komma hit? Man kan nämligen inte boka tid utan får stå där i kö! Känns ju rätt onödigt med tanke på att jag kan köra på mitt internationella körkort utan problem!!!!! Inte nog med att du ska stå i kö en gång för att ta ditt skriftliga prov och köpa ditt tillstånd för att få köra upp, sen ska du stå i kö igen vid ett annat tillfälle för att få köra upp också!! Sicken soppa!! Hade det inte  vart för att försäkringsbolaget mer eller mindre kräver ett Colorado körkort så hade jag totalt struntat i det ...men men bäst att göra rätt :) Efter detta chockerande besök så åkte vi och åt lunch - Tokyo Teriyaki, trevligt japanskt ställe där farfar är stammis :) Väldigt trevliga dom som hade det och dom älskar farfar :) Underbart! Vi gjorde en liten avstickare efter det, till Daveco - the worlds largest liquor store :) Vi shoppade loss på lite öl och annat! Sen åkte vi tillbaks hem och jag lämnade av farfar innan jag åkte hem för lite slapptid på altanen med Linda :)

Lugn och härlig dag helt enkelt!! Nu ska jag dricka kaffe och leta flygbiljeter till farfar innan jag ska skypa med mina kära :)

Ha en härlig Lördag (kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar