lördag 19 november 2011

Christmas Market Lördag

Japp Idag är det svensk julmarknad anordnad av Swea :) Ska bli kul att se hur detta funkar!! Själv ska jag stå i dörren 1 timme och sen servera glögg och pepparkakor i 1 timme! Det enda andra jag gjort är att hjälpa till med lite bakning!! Har lite dåligt samvete men det har varit så himla mycket denna månaden, plugg till körkort, beställa kök ja såna viktiga grejer! Näst aår kan jag nog hjälpa till mer, så man får se det!!! :)

Kök....Japp beställt, köpt och levereras på Tisdag!! Får stå i garaget tills Jason har tid att börja jobba på det :D troligtvis veckan efter Thanksgiving :D Så i veckan får jag börja tömma skåp och stoppa i lådor så att allt är helt klart tills dom ska börja demolera vårt gamla kök!! Ska bli så kul, vi är så nöjda med våra val och tacksamma för jasons hjälp :D Vi spenderade 5 timmar på IKEA igår...5 timmar och då visste vi ju vad vi ville ha innan vi kom dit och hade en halvfärdig ritning :D Många som ville köpa kök med 20% rabatt uppenbarligen!! Slutsumman blev $9845 - oops blir nudlar ett tag framöver :D Men då har vi fått, skåp och luckor, helt nya vitvaror ( spis, micro, ny fläkt, kyl / frys & integrerad diskmaskin ) och countertops - köksbänkskivor?? i Quarts :D slutsumman innan rabatt var 12000 nånting så vi sparade ju himla massa :D
Efter IKEA så åkte vi till El JArdin för middag med svärföräldrarna - kalas att slippa laga mat efter den dagen...Vi var hemma vid 18 tiden åkte hemifrån 9.15 så en heldag kan man väl säga! Trötta var vi så det slutade med soffläge och film :) Vi somnade båda i soffan och vaknade vid 2 tiden :D Härlig fredag!!

Men nu är det alltså dags att göra sig i ordning för julmarknad, ska bara skype med morfar först!! :) Jag tänkte jag åker dit lite tidigare så jag kan vara behjälplig där det behövs - nu när jag har lite extra tid över!!

Så ha en fantastiskt skön lördag :)

Lite extra kärlek till min bästa systerson idag, har en känsla av att han behöver det <3<3<3

2 kommentarer:

  1. Hej på dig ! Låter som du har haft en kanonhelg - det behövs ibland. Träffade din mamma på ICA Kvantum i Lerum, blev för jätteförvånad men så kom jag på att hon bor ju i Lerum !!! Hade en mysig helg oxå. Kramar på dig <3

    SvaraRadera
  2. Mamma sa hon hade träffat er på ICA, hon sa också att Janne lovade sätta dig på ett plan hit :D

    Helgen har varit en helt ok sådan :D Härligt med skön helg för oss båda!!

    Massa kramar och hörs vi inte så ha det kul i tyskland :D

    Massa Kramar <3

    SvaraRadera