torsdag 3 november 2011

Torsdag, snön ligger och det är svinkallt :)

Jobbade lite innan blogg idag :) Gjorde 20 timmar på ca 1 timme - en "enkel" jäkla formel var allt som behövdes - jaa ja synd för plånboken men rätt skönt att slippa skriva om 43000 rader, manuellt!!!

Det är ca -10º C just nu, solen skiner och gnistrar på snön...ganska så vackert!! :) Idag ska jag jobba lite, tvätta lite, sen åka iväg till bil registreringsstället, igen :) handla lite mat och sen hem och jobba lite till och tvätta lite mer - blir nog en helt ok dag :)

Imorgon ska jag vara domare på Brads DECA konferens och måste åka hemifrån kl 7.45 - fy fan :D Så inte så mycket jobbande imorgon, får hinna med så mycket som möjligt idag helt enkelt :)

Igår blev inte alls som planerat...Erik fick snödag och Linda löste sitt möte så hon var hemma...spenderade ett gäng timmar där och tittade på när hon bakade, ungarna hoppade hinderbana och ja lite sånt där allmänt :D:D Tog Bode på en promenix och mötte upp Linda, barnen och Björn så dom fick leka av sig lite, barnen och hundarna alltså :D Gick bra tills Bode slutade lyssna och stack ut mitt i vägen - då kopplade jag honom och gick hem!!! Så det så!

Fick jobbat undan en hel del ( just nu känns det som i onödan men...) 4,5 timmar spenderade jag med att ändra tal i en kolumn - 6000 rader! Nu har jag magiskt ( Fiddsingen) hittat en formel som gör att det redan är klart :) Nu bara fixa till filerna och mecka med det innan jag läser in det :) Några timmar till blir det ju ändå men som sagt - så skönt att slippa kramp i fingrarna :D Har en prislista till att fixa efter denna :) Härligt att få jobba lite i varje fall!!!

Nä nu ska jag sätta fart, slänga i en tvätt och trixa lite med filerna...sen iväg till bilregistret och King Soopers :)

Ha en fin Torsdag (kväll)

2 kommentarer:

  1. ohhh du ska inte avslöja affärshemligheter på nätet så där:) Men jag antar att du får betalt efter förtjänst och inte efter antal timmar...så sa ivf nån till mig...är jobbet gjort rätt och utkomsten stor blir inkomsten därefter;)

    SvaraRadera
  2. Äh man har inget för att ta emot credit för nåt man inte gjort, straffar sig bara i längden :) jag får nog betalt för timme så förlorade la en drös men men :D:D

    SvaraRadera