torsdag 17 november 2011

Torsdag då....

Ja men då var teoridelen av körkortet avklarat, det var 25 frågor varav dom allra flesta var ganska självklara men några fulingar fanns med - Det är ju inte helt optimala förhållanden när man gör sitt prov här...Först o främst hade jag väntat i ca 2 timmar innan jag fick komma upp till en "kassa" där kollade dom synen och lite sånt, gav mig ett papper och sa ställ dig här framför och gör testet...Stället var knökfullt och där fanns ett gäng skrikande småbarn, så lite svårt at fokusera i mellan varven! :) Det jag missade var en vägskylt, en fråga om en korsning och en om barn i bilen...Vägskylten är helt absurd jag satt och letade efter den online igår men nä...Det som var problemet var att skylten vanligtvis är Gul och har svart text, står vid sidan av vägen på en stång, på mitt papper var den fotokopierade grå svart...såg ut som en grå flagga / pil pekande åt höger ingen stång ingenting - jaha tänkte jag det här kan ju vara precis vilket som helst av dessa tre alternativ, jag valde nåt liknande enkelriktat men nä det skulle vara No passing zone?!?! :D Barn i bilen frågan var dessutom en helt ny lag - man måste ha barn under åtta år fastspända i en speciel bilstol - jag svarade att alla barn i bilen måste vara fastspända - FEL! Den tredje frågan var angående korsning - vad ska du göra innan du kör in i en korsning? Jag svarade stanna titta åt alla håll och sen köra in i den - FEL!!! Rätt svar: Sakta in, titta åt alla håll, är det säkert så kör in i korsningen!!!! :D Inte så bedrövad över mina felaktiga svar - jag tänker fortsätta se till att alla Barn vare sig dom är 8 eller 12 är fastspända och jag föredrar att stanna innan jag kör in i en korsning, den där skylten går ju inte ta miste på om den ser ut som den gör i trafiken

Skulle jag se denna skylten liggande på marken helt grå så har jag fortfarande ingen aning om vad den betyder :D:D:D:D:D
Om en halvtimme ska jag sätta fart och ringa uppkörningsstället - boka tid så jag kan få det hela avklarat!! Fördelen är att jag måste inte åka tillbaks till Boulder för att göra det utan jag kan köra här i Northglenn :D

Hela utflykten tog förbannat massa tid 45 minuter till Boulder...2 timmars väntan innan jag fick göra testet, 20-30 minuter innan jag fick det rättat, svarat på resterande frågor och betalt för mitt uppkörnings permit ytterligare 20-30 minuter tills jag fick tagit mitt foto och var klar :) Vi kom dit ca 9,40 och gick därifrån strax efter 12.30 - Härregud vad jag längtade efter vanlig svensk byråkrati inom myndigheterna :D Farfar var dock klar på ca 1 timme - han skulle bara förnya sitt körkort :D

Vi åkte hemåt efter vi var klara och gick och åt asiatisk buffé i Brighton, Var hemma igen vid 14.30 - sicken dag!!! Var väldigt skönt att ta en timmes promenad med Bode efter det!! Gjorde inte speciellt mycket efter det igår, var helt slut, jobbigt att sitta o vänta :D

Idag ska jag tömma en plastlåda till, börjar planera och sortera inför kökets ankomst! Vill ha alla grejer som ska till köket på ett ställe och alla andra grejer där dom får plats :) Just nu är det kontoret som är samlingsplats för kökssaker så får bära upp saker dit från källaren! Efter lite småpill här hemma ska jag gå över till Linda, vi har knappt setts denna veckan :) Ikväll ska jag träffa Isabell för en liten middag - denna gången kör vi en sportgrill  - halva priset och halva vägen var :D:D:D Ska bli himla trevligt!!!

Nä dags att ladda för telefon kö :D Ha en fantastisk torsdag ( Kväll )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar