måndag 21 november 2011

Jaha då var det måndag igen...

Thanks giving week dock så bara halv vecka för dom flesta :) Brad jobbar bara idag och imorgon! På Onsdag åker vi till Grand Junction för att fira, sen vidare till Winter Park för att njuta lite skidbackar över helgen :D Ska bli kul! Eller ja åtminstone winter park lär bli lattjo lajbans :) Som jag förtsått det med min nya familj så innebär thanks giving en orgie av vad min man gör på helgerna jämt - tittat på football och slappar med vissa inslag av spel - Ugh...ja ja det blir säkert trevligt, tur vi inte ska vara där hela helgen :D:D:D Jag hoppas på att mina kära svägerskor kanske vill göra lite outings, annars lär ju deras killar bli helt galna av tristess....eller??!!??! Jag har ju aldrig varit i Grand Junction så vill ju gärna se lite också! Plus 2 dygns smygrökning kan ta knäcken på vem som helst, borde ringa morfar och fråga efter tips :D:D:D

Idag ska jag åka och fixa våra sista julklappar som vi måste ha med på onsdag efter det ska jag hem och babbla med Fiddsingen ett tag :D Imorgon kan jag inte göra nåt efterssom IKEA kommer och levererar vårt kök nån gång mellan 9 och 13 - får flytta ut bilen ur garaget och göra plats för allt där så länge!! Så imorgon pratar vi enbart packa ner saker i lådor och göra köket redo för demolition :) Kanske packa också, vi ska ju ändå vara borta i 5 dagar med 2 helt skilda aktiviteter så massa vinter kläder för Winter park och finkläder eller kanske inte dom sitter säkert hela bunten i samma jogginbyxor hela Thanks Giving :D:D:D:D Men vinterkläder och saker för skidbackarna! Vi kommer troligtvis inte åka skidor utan köra lite snow shoeing eller så - får ju spara pengar nu ju... :D Funkar för mig, fler tillfällen för skidåkning när man bor här :D På tal om skidåkning så läste jag på min svenska blogg kompis Linnéas blogg ( http://linneaiusa.com/ ) att hon träffade svenska skidlandslaget här, så verkar som det händer nåt i bergen i helgen också!! :D Vi kanske får ta en sväng till Vail när vi ändå är på väg till Winter park och kolla in lite världscup?!?!?! :D Ska läsa på vad som händer :)

Igår blev det en promenad med hundarna sen Kohls...Brad köpte 2 par jeans och ett skärp - jag ett par sportbyxor och sport BH :) Vem har sagt man måste sporta för att ha sånt va??!! Nä faktum är att jag var tvungen att ha nåt liknande långkalsonger, varmt underställ till Winter park plus att jag och svärmor ska prova på Curves ( ett gym för enbart kvinnor ) som nog passar mitt sinne bättre än ett svettigt gym där det stinker och alla tittar på varandras kroppar och blir besatta i sitt utseende!! Jag vet att det finns vissa som faktiskt går på gym bara för att vara hälsosamma och för att må bra men en väldigt stor andel är enbart där för att dom vill vara snygga och skiter fullständigt i hur hälsosamma dom är - Har själv vart en sån så jag vet :D Vi får se hur vi trivs där, ska prova på i 30 dagar innan vi bestämmer oss :)
Det blev inget target och inget home Depot, fotbollen var ju i full gång - inte heller blev det nåt uppborrat så nu ska manligheten få sig en dänga - jag gör det själv!!! Bra kvinna reder sig själv som mamma alltid sagt :)

Nä ska sätta fart nu, iväg till Michaels och köpa lite julgrejer som dom har på rea och fråga om vad dom kan göra med min tavla...sen till svärmor och hämta en kupong och iväg till Barnes & Nobel - bokhandel för våra sista klappar...sen hem och mysprata med Fiddsingen i några timmar - prioriteringar liksom :D

Ha en fantastisk måndag ( kväll )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar