fredag 4 november 2011

Fredag eftermiddag :)

Just kommit tillbaks från en dag av att döma ungdomar i business / Marketing....skumt :) Det var väldigt kul dock - Det var fruktansvärt uppenbart vilken skola = vilken bakgrund dom har! Obehagligt tycker jag! Blir väl i och för sig mer och mer så hemma i Sverige också men jag har nog aldrig sett det, i varje fall inte så här tydligt! Ungarna från de "bättre" områdena hade en helt annan kunskap och visste vad dom pratade om...De från de mindre lyckligt lottade skolorna....inte samma förmåga att formulera sig - man fick fråga dom saker för att få reda på om dom kunde nåt eller inte :) Vilket jag nog var den enda som gjorde...Några riktiga knösar, amerikanska bufflar, som var riktigt otrevliga mot vissa ungar, speciellt efter dom gått....gjorde mig väldigt illa till mods.... Men förutom detta så var det en kul erfarenhet och en del av dessa ungar kommer klara sig galant, vart dom än kommer ifrån!! Skönt att se! Speciellt en kille - han var smooth! Lite smått flörtig ( Som en bilförsäljare ) Kunde prata och hade stenkoll!! Han kommer komma precis så långt som han själv vill!! :D

Det var denna dagen det...nu sitter jag och suger på en öl medans jag skriver detta, sen ska jag göra färdigt det sista på filerna som jag ska läsa in imorgon på MG datorn:) Efter det hoppas jag Linda och barnen kommer förbi en sväng innan jag ska sätta igång maten för ikväll :) Blir nog en lugn kväll, Brad är nog helt slut efter denna dagen :)

Imorgon ska han iväg och sätta igång "köket" på skolan inför helgens Gymnastik tävlingar, sen komma hem för att ta en lång proemnad med mig och Bode, jag ska jobba på morgonen så det passar ju bra :) När vi kommer hem ska vi skriva färdigt alla tackkort innan det blir middag på kvällen hemma hos Linda och Mike :) Känns som en helt ok helg!!! :D Sen på söndag har vi ju dessutom Fantasy Football update med tjejerna :D:D Kul kul!!!

Nä nu ska jag sätta fart här, min hund tuggar på mig, så kanske får ta honom på snabb prommis innan skolan slutar :)

Ha en härlig Fredag kväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar