tisdag 29 november 2011

Kylig Tisdag....

Gårdagen blev inte alls som jag tänkt....Hade nån släng av något?!?!?! Kändes som jag skulle svimma av ett par gånger under dagen, riktigt obehagligt...ja ja tror det känns bättre idag i varje fall! :) Blev inget shoppande eller så utan stannade hemma och packade ner vårt kök istället, alla skåp är nu tömda och redo för Jason :)

Jag tömde och stoppade i högar för att Brad skulle kunna titta på det och gå med på att slänga...jag hittade 6 lock utan nåt att skruva på dom på, massa udda glas som ej blivit använda på år och dar om nånsin, ca 20 paket med plastgaffel, kniv och servett, trasiga och smutsiga små handdukar och skit - med mycket mera :) Hur mycket tror ni Brad gick med på att slänga????? :D:D Jag fick övertygat honom om en hel del faktiskt men nä dom där locken kan ju va bra att ha...handdukarna är ju också bra o ha - Öhhhh ok! Ska du ha det i garaget då var mitt svar....:) Kan eventuellt vara dags för det dåliga samvetet slängen: men jag fick ju slänga och ge bort allt jag hade när jag kom hit, kan du verkligen inte ...... Nä jag ska nog lyckas slänga en hel del till när vi fått upp köket, utan känslomässig utpressning :D:D:D:D Vårat stösta dilemma just nu är att vi spenderat rätt mycket pengar så vi kanske inte har råd med de 2 vitrinskåpen ( till matplatsdelen) med en gång...Brad har en samling av ölglas, en stor sådan :) Den står i ett fint Björkvitrinskåp - som inte kan stå där när vårt mörkbruna kök tar form...Vad ska han göra av det under tiden tills vi har råd att köpa nr 2 är min fråga????!!! Jag har kommit med massa förslag men alla innebär att han måste tömma det och packa ner i lådor så vi kan flytta på det hela :) Det vill han ju inte :D:D:D Vet inte om det är ren lathet eller nån form av panik hålla kvar vid sin samling?! Jag vill ju inte han ska slänga den så inte det jag är ute efter :)
Tror det kommer sluta med att vi köper våra två vitrinskåp med en gång så är problemet löst :D Eller så kommer han snart på den dumma idén att föreslå att vi låter bli att packa upp mina glas som stått ikällaren sen i augusti och som är bland de få grejer jag tog med över ( av en anledning ) så vi kan fylla skåp ett med hans glas isätllet - har på känn att det förslaget kan komma, kanske bäst jag varnar honom innan att ett sånt förslag eventuellt kan innebära kroppskada, på honom???!!!! :D:D

I vilket fall som helst,  idag blir det shoppingen jag pratade om igår och lite tvätt, ska hinna med en adventsfika hos Linda också :D Ska köpa mina lampsladdar till adventstjärnorna, jag hittade dom online på Worldmarket så hoppas dom inte bara har dom - online :) Lite matshopping efter det, sen hem och få lite adventsfint i några fönster i varje fall :)

Nä klockan är ju redan 8 - dags att sätta fart om jag ska hinna med allt :D

Ha en härlig Tisdag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar