lördag 5 november 2011

Lördag :)

Ja men lördag för/eftermiddag :) Har gjort färdigt MG jobbet, skypat med moster, morbror och morfar som var hemma hos mamma :) Kollat lite Man vs Food och nu lite blogg medans huvudvärkstabletten hjälper :) Sen blir det tackkort för hela slanten, tills långpromenaden bort till Linda & Mike....

Brad är helt slut, tror han börjar bli sjuk han också...eller så är han bara trött :D Hoppas hans tupplur nu gör honom redo för att skriva och sen gå bort på trevlig Middag :)

Gårdagen avslutades med en tripp bort till Linda för några öl innan jag gick hem och lagade mat :) vi åt gott och hade en trevlig kväll efter Brad kom hem!! Inget annat spännande....

Idag på förmiddagen läste jag in filerna på MG systemet och är ganska nöjd med 15 timmar istället för typ 30 :) tack för det kära Excel formel :) Verkar ha funkat bra dessutom - inga konstigheter i mina stickkontroller i varje fall! Härligt!!! Hoppas det dumma företaget som inte förstår matematisk logik kan använda den formeln nästa år, sparade ju massa tid :D:D Förstår inte hur man tänker när man stoppar in en punkt och ett kommatecken i ett pris?!?! 1.250,00 = 1250 alla vettiga system läser det som 1,25 - Matematisk logik och jag äger inte nån sådan egentligen...men till o med jag fattar ju att det inte funkar :)   Ja ja nu löste ju det sig :) Förra inläsningen så satt jag och mamma med varsinn halva och gjorde det manuellt, skrev om 1.250,00 till 1250 på 43000 artiklar :) Tog oss 18 timmar ihop :D:D:D:D Kändes skönt att jobba lite dessutom! Producera nåt annat än rena kläder, rent hus, mat och hela barn :D:D Saknar jobbet och min arbetskompisar :( Måste hitta nya helt enkelt :D

Nä nu ska jag sätta lite fart, korten måste iväg i början på veckan!! Sen ska här göras en sallad och kanske påbörja en flaska vin :) Ser fram emot en trevlig kväll hos "grannarna" en så där 12 hus bort :D

Ha en Härlig lördag kväll :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar