tisdag 1 november 2011

Tisdag morgon - kallt igen :)

Igår gick jag och Linda omking på Zoo, framåt 11 snåret så var det för varmt för jackor, vi satt ute och åt lunch vid Vine street / 17´th - i t-shirt! Helt underbart förutom att den plötsliga värmen väckte varenda Geting i stan och dom ville ha mig så klart :) Vi åkte hem och satte oss på utsidan med en öl naturligtvis - alldeles för varmt :) Idag är det kallt och ikväll kommer snöstorm #2 ...sicka väder växlingar :)

Gårdagen gjorde jag inte mycket annat än promenera runt på Zoo i några timmar, lunchade, drack några öl på utsidan, grillade upp lite fläskfilé och grönsaker :) Skrev på mitt mail till eventuella jobb möjligheten, svarade på ett annat långt mail, delade ut lite godis till dom enda 2 trick or treatarna här: Erik och Oskar och hann se lite football, 2 Broke girls och 2½ men :) Ganska mycket ändå för en slapp dag :) Den enda i denna veckan!!!!

Idag måste jag: skriva färdigt mailet till jobbmöjligheten, åka till Adams County Vehicle...för att få mina plåtar till bilen, åka till banken för att stoppa in alla våra checkar på kontot, åka till farfar och bara umgås lite :) ( säkert 2-3 timmar ) Stanna till i mataffären och handla lite, Sen hem och skriva minst 10 tackkort ( efterssom inga blev skrivna igår )
Får snabba på lite om jag ska hinna med :D Brad jobbar sent idag så jag har ganska gott om tid innan han kommer hem i varje fall :)

Och ikväll ska det alltså snöa igen :) Funderar på vad jag och Oskar ska hitta på hela dagen imorgon??!! Tvätta kanske?? :D Får kanske köpa en pulka och gå till baksidan för lite pulkåkning :) Får kanske köpa 2 med närmare eftertanke...varför ska inte jag ha kul liksom ?!?! :D Kanske ska be Linda ta med bilstolen så kan vi åka o shoppa istället, så slipper jag det idag :) Oskar kan ju få bära påsarna, då är han ju nöjd :D Måste ju försöka shoppat lite Halloween grejer på mega mega mega rea - innan dom tar bort dom och byter ut mot julsakerna! Får ha lite till nästa år, i år skipade vi det ganska totalt :S:S Lite trist!! Inte för att jag känner nåt behov av att stå och dela ut godis till alla ungar men jag vill ha skelett och zombies i trädgården och såna saker :) Kul ju!!!!

Känner mig definitivt inte frisk än heller...Jäkla bihålor!! Är så tät i skallen så jag hör dåligt och har konstant huvudvärk....Utan mina tät i näsan piller så dör jag nog :D:D:D Väldigt irriterande är det i varje fall :)

Nä borde nog ta det lite lugnt idag...bara stanna hos farfar 1 timme och sen åka hem efter allt annat är avklarat...kanske lägga mig på soffan i en timme innan jag gör nåt mer?!?! Vi får se :D

Ja ja dags att sätta fart...Ha en fin Tisdag ( kväll )

1 kommentar: