onsdag 30 november 2011

Julkänsla?? Nä Hemlängtan....

Försökte få lite julkänsla och känna mig lite mer som hemma med lite adventsstjärnor och sånt - fick akut hemlängtan istället!! Jul är definitivt inte jul här...Hade jag haft pengar hade jag använt min returbiljett och åkt hem om några dagar - känns det som just nu i varje fall ( går säkert över )
Jag var jätteglad igår när jag åkt och shoppat sladdar till mina stjärnor, julgirlang till relingen på verandan, julmust, glögg extrakt m.m fick upp allt och var så nöjd men sen kom den smygande...den jäkla hemlängtan! Eventuellt späddes det på av min mans inte så exalterade attityd över vad jag gjort och köpt, eventuellt...

Ja ja deppat klart :)

Idag är det dags för uppkörning, hoppas jag kan låta bli mina vanor och övertyga människan att jag kan köra bil även här borta :) Inte glömma att man får svänga höger på rött ljus och först går först i korsningar och inte vifta med mitt vapen mot andra irriterande förare - så ska det nog gå bra...Efter körningen ska jag hem till farfar och försöka ge honom lite julstämning hemma :D Sen hem och tömma resten av köket och fixa undan - imorgon kommer Jason och börjar med köket!!!

Skulle inte öppnat kylen, nu blev jag sur igen - karlslusken har tagit ur all min julmust ur kylen - Vad är det för fel på fanskapet?!?!! Ingen respekt alls!!!!!!!!!!! GRRRRRRR Mamma kan du ge mig 15000:- så jag kan åka hem :D:D:D:D:D Inte det nä....;) Ska nog överleva, bara och stoppa in den igen eller hur :D

Nä dags att hoppa in i duschen och göra mig redo för dagen!!

Hoppas ni får en fin Onsdag!!!

Extra mycket kärlek skickar jag till min älskade kusin idag som har det lite tufft - Hang in there <3

4 kommentarer:

  1. Men va fn håller han på med???!!! sätt ner foten och finn dig inte sån skit:) Tyvärr inga pengar att hjälpa dig hem med :D:D

    SvaraRadera
  2. Nä ge fan i min julmust ditt as :D:D:D Misstänkte att det var lite mycket pengar ;) Puss

    SvaraRadera
  3. hemskt med hemlängtan, kommer och går och triggas av udda saker, tror du behöver ha något att sätta tänderna i så du inte är så beroende av husbonden. Ingen julkänsla här regn och blåst och 10 grader varmt, ser fram mot en vecka i Frankrike i mitten av dec

    många kramar från oss båda

    kjell

    SvaraRadera
  4. Ja den kommer och går den där hemlängtan :) Verkligen dags att börja göra något vettigt och tjäna mina egna pengar, definitivt inget kul att vara beroende av någon!!! Regn och blåst...nu fick jag ännu mer hemlängtan ;) Här är det varmt och soligt idag, ska bli snö och svinkallt i natt dock så :D Härligt med frankrike...Njut för mig också!!

    Massa kramar till Er Båda :)

    SvaraRadera