fredag 20 januari 2012

Fredag då igen ja....

Undrar vad för spännande som händer denna helgen....rensa o städa som alla andra dagar kanske?? Lite som Askungen känner jag mig :D:D:D:D Förstår ju rent logiskt att det är sånt normala människor gör på helgerna...men jag gör ju liksom inget annat! Kanske kunde göra något annat kul i varje fall? Ska inte gnälla men livet är ju så där måttligt kul just nu, gör inget annat än att städa, tvätta, organisera och laga mat, känner mig som en hushållerska som får mat och husrum istället för lön :D:D:D Jag lider ju av nån idiotisk prestations ångest dessutom, kan inte gå en hel dag utan att göra nåt vettigt, typ rensa o städa - för då får jag dåligt samvete över att jag inte presterat nåt som syns!! Helt sjukt!! Jag är inte byggd för hemmafruande!!!!!!!!!!!!!

Denna helgen har vi fått tillökning av hundar eller ja taxar :D Isabells två Taxar, Jimmy & Pixie bor här medans Isabell med familj roar sig i San Diego :) Bode är väl sådär lycklig över att behöva dela huset med dessa två som snor hans stol, hans leksaker och sen vill dom inte springa i full galopp och leka där ute heller!! :) Han är ganska så snäll trots allt, men han morrar friskt!! :) Försökt få till bilder när man ser exakt hur stor Bode är i jämförelse...dom går upp till hans vrister typ :D Han når ju inte ner till dom om han inte lägger sig eller böjer sig ner så långt det går :D Ser ganska roligt ut! Småvovvarna ligger mest i sin kennel, dörren är öppen när jag är hemma i varje fall så dom tar sig en promenad titt som tätt, men tror dom känner sig ganska trygga där inne :D Ska ta dom på en promenad sen, dom delar på ett koppel :D:D:D På Bode hade man behövt dubbel uppsättning istället!! Ska bli kul att se hur lång tid det tar innan dom 3 har kommit till en sån där Hund överenskommelse om vad som gäller :D

Jo men idag ska jag ta ner mina kastruller och grejer från kontoret och få ordning på dom sakerna här nere i köket utöver det ska jag åka till Posten, då dom hade stängt för lunch när jag åkte dit igår...Måste ha frimärken! Utöver det så inga planer! Blåser rätt friskt just nu men förhoppningsvis så lugnar det ner sig så man kan sätta sig på soldäcket och njuta av dom varma temperaturerna med en kall öl sen i eftermiddag!!!

Lite gnälligt inlägg idag men det går snart över :D Kommer och går det där, skönt att skriva ner det, självterapi av hög kaliber :D

Ha en fantastisk Fredag (kväll) och en trevlig helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar