fredag 27 januari 2012

Fredag det är -1 grad och det snöar igen :D

Jag sitter fast i mitt försök att få över alla prislistor...jävla skitsystem :D Det skulle ju vara så enkelt och så bra :) Dyrt som fan är systemet och inte blev det så himla mycket bättre än innan!!!! Nä systemet klarar inte av att ändra 2 artiklar med samma Leverantörs produktnummer och den väljer såklart inte det logiska av dom två utan det gör lite som det vill, så går inte enkelt att spåra vad som är ändrat eller inte!!! Nu har jag provat 3 olika grejer och alla verkar funka - på en av delarna men inte den andra!! Så om du läser detta Ulrika :D BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ :) Icke att frukta, jag ger inte upp  - Jag ska vinna mot besten och fixa detta om jag så manuellt ska sitta och ändra varenda en av dom Hundratusentals artiklarna :D När jag är klar med detta så ska jag skicka in ett långt brev och klaga, dessa löften om hur mycket enklare allt skulle bli - MG borde få hälften av pengarna tillbaks :D:D:D  Kanske kanske att det blir lite förbättringar till nästa år??!!! Fler val när man läser in kanske...kanske en liten knapp som säger i vilken ordning systemet ska välja artiklar när den läser in, kanske en knapp som säger du har två artiklar med samma leverantörs produktnummer vill du ändra båda???! JA TACK!!! Just nu sitter jag och ändrar varenda excelfil där vi har både lager och icke lager...så två filer på varje leverantör, får döpa om alla artikelnummer och produktgrupper på lager filen - men det räcker ju inte, har gått in och ändrat alla leverantörers produktnummer i systemet också, på lagervarorna - inte så du kan få upp en bra lista och bara knappa in utan du måste göra urval först och sen spara 2 gånger på varje artikel o sen gå vidare - tar en evighet!! Och har ju hitills inte funkat perfekt ändå!! Dessutom har jag kopplat upp varenda lager artikel till en ny produktgrupp....tänk om jag vetat detta innan - så jag kunde gjort vissa saker från början!!! Ja ja jag ska nog lösa detta men faaaan rent ut sagt  vad frustrerande det är!!!!!!!!!! :) Just nu provar jag läsa in test nr 50 - olika inställningar....funkar inte detta så ska jag prova med en annan prislista som jag inte läst in nåt på ännu och se om det kan funka bättre?!?!

Som ni förstår så gjorde jag inte mycket annat igår :D Jag tvättade två tvättar, tog Bode på en kort promenad bara för att rensa skallen - sen var det kväll!! Åkte och hämtade Mike på flygplatsen vid strax efter 23 var hemma till 00 igen. Inte ett dugg trött såklart...fixade och donade lite innan jag gick o la mig - somnade väl till slut. Brad hade sovmorgon idag = jag får sovmorgon :) Så jag gick inte upp förrän kl var nästan 8 :D Det var skönt!

Idag blir det bara sitta framför datorn och kämpa vidare, tvätta dom sista tvättarna under tiden och eventuellt ta en prommis med hunden, om det slutar snöa :D Får se vad kvällen har att erbjuda!

Mina nässelutslag är något bättre, i nacken i varje fall...har utslag över hela kroppen men det var ju värst där :) Alltid nåt...

Nä nu dag att undersöka huruvida test inläsningen funkade eller inte....

Ha en fantastisk Fredag ( kväll ) och helg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar