onsdag 11 januari 2012

Snöar igen...igår 15 plusgrader idag snö - Colorado Väder :)

Undrar om man nånsin vänjer sig vid väder skiftningarna här?!?! :) Det är faktiskt ganska trevligt att aldrig riktigt veta hur nästa dag kommer bli :) Enda problemet är att det stör ju min planering! När man har så mycket tid som jag har så måste man hålla sig till planering annars blir man helt apatisk och helt konfunderad över vad man ska göra!! :D Idag skulle vi åkt till IKEA men det går ju inte i snön...Skulle till Isabell ikväll på middag, återstår att se om det går pg a snön! Inte inställt än men...Jag har ju fortfarande ingen försäkring så händer det nåt och jag skadar mig så är det ingen höjdare - extrema summor pengar som kan sätta vilken familj som helst i konkurs :S Absurdt, förstår verkligen inte varför folk här är emot hälso reformen?!?! I vilket fall som helst har jag helt enkelt fått byta dag ons-torsdag, så idag blir det fortsätta i kontoret, fortsätta plocka undan julen och kanske ge mig på lådorna här i köket, det hanns inte med igår!! Imorgon blir det IKEA istället! Tur jag hade en plan för båda dagarna, annars hade jag suttit här och stirrat framför mig och varken vetat fram eller bak :D Får gå en kurs i hemmafruande tror jag :):):)

Gårdagen blev också lite splittrad :D Hade en plan...Prata med mamma lite på morgonen sen sätta fart med kontoret, men hip hopp så ringde goa Lisa och Malin på facebook / skype :) Fick ju prata lite med dom såklart :) Sen fick jag återgå till mamma, men då ringde Linda - hon var tvungen att ta Oskar till skolan och Directv skulle komma precis samtidigt - så hoppade i ett par jeans och åkte bort i tofflor :D Naturligtvis kan man ju inte gå med en gång heller så blev ju kvar en liten stund :) Hem och fick tala om för mamma att nä vi hinner inte prata nåt mer idag :) Sen skulle jag ju prata med Lisa igen vid 12-13 tiden så fick ju bara snabbt fixa lite i kontoret innan jag parkerade mig vid datorn igen :) Var ju faktiskt tvungen att prata rätt länge - goaste Lisa ska ju få en liten Bebbe framåt sommaren och man känner ju att sånt är jobbigt när man är långt bort...alltså får man prata på videotelefon :D Det var mysigt att babbla lite, Så det var det värt! Men sen fick jag sätta fart med kontoret igen och tiden bara försvann - helt plötsligt började Bode trakassera mig, jag fattade ingenting förrän jag tittade på klockan och insåg att det var middagstid :) Brad var ju inte hemma än och det brukar vara ett bra tecken på detta i vanlig fall :D Helt enkelt blev dagen absolut inte som planerad men ack så trevlig :D

Nä så idag ska jag följa mitt schema...militäriskt!! För ska jag till Isabell måste jag åka vid 16 tiden så inte så mycket tid :D Med andra ord, jag har inte tid att sitta här och slappa :D

Ha en underbar Onsdag (kväll )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar