måndag 23 januari 2012

Måndag igen då ja

Denna helgen har vart en blandad helg...mådde inte bra i fredags, kände mig jättesjuk till o med...bättre på lördag men inte bra, vi åkte i väg och handlade våra nya telefoner så nu är jag också med smartphone :) Hem till Linda o Mike på middag, jättegott och trevligt, dom hade bjudit in lite folk hemifrån Sverige som är i Colorado Springs i några månader...Igår vaknade jag sent - 8.20 :O Kors i taket! Brad mådde inte heller bra så vi var sega som skjutton...Mike kom över vid 12 för att hjälpa mig med min resumé innan fotbollen började :) Nu bara 1 riktigt match kvar för säsongen....Superbowl: Patriots - Giants :) Det är en Probowl nästa helg, en typ allstar match men annars är det bara Finalen kvar nu :) Ska bli så skönt att få riktiga helger igen, förhoppningsvis kan man kanske göra nåt också :D:D:D Fast jag tycker det är ganska trevligt, i varje fall när man tittar tillsammans med vänner och så - men varje söndag hela dagen och det sista även lördagen.......Njae!! Brad är lycklig för han har knipit andra platsen i Football 500 = pengar :)

Idag ska jag och Linda åka till Costco och handla det som behövs till SWEA mötet ikväll och lite annat såklart...sen hem och skära lite grönsaker m.m innan vi drar iväg ner till Centennial området - en sväng in till IKEA och sen årsmöte! Blir nog jättetrevligt! Jag ska byta ut lite grejer på ikea och sen inhandla 1 styck matta och lite fler burkar :) Oj så tråkigt! :D

Resten av veckan kommer gå åt till MG Jobb :) wiiiiiiiii så skönt att ha nåt vettigt att göra i en vecka så ni anar inte :) Kommer inte hinna tvätta, städa eller organisera någonting alls :D En av dagarna blir halv, då jag ska med farfar till Senior Center och få rundtur och sen äta lunch tillsammans - ska försöka få mig lite Frivilligarbete där också, är nog en bra grej, både för att det ser bra ut i min resumé plus att det skulle vara väldigt trevligt att ha nåt att göra kanske ett par dagar i veckan! Får ju inget betalt men men :D

Dagen ska spenderas med att tänka lite extra på min älskade mormor...1 år sen idag sen hon lämnade oss!! Jag har saknat mormor oerhört mycket sen jag kom hit och att kunna höra hennes fnysande och skrattande åt mitt beklagande över saker här...finns ingen som kan skratta åt saker med mig på samma sätt :) Jag har allt som oftast kunnat skratta åt saker med tanken: Vad hade mormor sagt o tyckt?! Jag har riktigt hört hennes fnysande och sett henne korsa benen så hon inte ska pinka på sig av skratt :D När jag går här och nynnar, vilket jag inte vet om att jag gör, och Brad bara tittar på mig som om jag var knäpp, så känner jag mig mest bara glad att jag ärvt det av henne :) Finaste Mormor och stackars morfar idag...inte nog med att han ska sitta o grubbla över att det är ett helt år sen hon lämnade honom utan han ska ha ångest över att mormor hade blivit fly förbannad över att han ska lämna deras hus och flytta till ett boende!! Jag tror nog hon hade tyckt det var helt ok och att hon vill att han ska ha det bra sin sista tid :) Det var ju bara hon som vägrade flytta nånstans, för sin skull!! Han är tuff gubben dock så han klarar nog detta också! :D Ser fram emot att få hälsa på honom om några månader i hans nya lya med havsutsikt :)

Nä om man skulle ta och hoppa ur denna snygga chockrsa/svarta, leopardmönstrade mysdress och äta lite frukost, söka några jobb - innan det är dags för avfärd :)

Ni får ha en fin Måndag Kväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar