söndag 8 januari 2012

Söndag och vilken soluppgång vi har :)

Det är kallt som skjutton, snöade lite igår så lite vitt på mark och träd, solen försöker komma fram och himlen är helt orange / rosa - fantastiskt! Nästan lika vackert som när solen går upp över havet....Nästan :)

Gårdagen var en bra dag...jag åkte och handlade medans Brad påbörjade rensning av kakel...jag kom hem och satte igång med MG Jobbet, Brad fortsatte med att fixa så dom kunde foga...jag jobbade, Mike kom över och dom satte fart - snyggt som skjuttan blev det :) Jag hann klart båda filerna jag skulle föra över - sen kom Linda och Oskar över...Vi satt o babblade och drack lite vin / öl - killarna kollade fotboll...Killarna gjorde mat, vi åt, mer fotboll mer babbel, mestadels Oskar nu :D Robocop åkte på??!! WHY??!! Lika dålig som den var 1987 :) Linda & Mike gick hem, Brad somnade på soffan...Jag hade Bode i knät och nådde inte fjärrkontollen vilket gjorde att jag blev tvungen att kolla på nån Björk inspirerad skum musik film - fattade ingenting - fick nog och lämnade soffan - gjorde rent i köket och sen gick jag o la mig...Brad sov på soffan!
Vaknade i morse kl 6...Ingen Brad eller Bode i sängen, först trodde jag att han sovit hela natten på soffan men nä...det visade sig att jag snarkat så högt så han fått gå tillbaks till soffan...Jävla Bihålor! 2 månader nu som jag  gått på typ Rinexin och fortfarande inte borta - har ju ingen sjukförsäkring så gå till läkaren känns ju idiotiskt ( dyrt om inte annat ) - Nä ska åka till Walmart nu på morgonen och inhandla den starkare modellen av meducin igen - Nu ska skiten bort!!!! Helt absurdt! problemet tror jag är: det är kallt som skjutton och värmen man har här blåser ut varmluft, torr sådan ut i rummen, hinnorna  i näsan är konstant torra och bedrövliga - hur ska stackars näsan nånsin kunna återhämta sig - jäkla u-land :D Vad är det för fel på element?? Ögonen är konstant torra, huden ska vi inte prata om - och man måste ha värmen på för husen är helt oisolerade ( kanske inte helt men nästan ) blir så jäkla kallt om man inte har den på så det funkar inte!

Slutgnällt, Brad kan sova på soffan - hans fel att jag är här i ett U-land istället för hemma, som gör man inte blir frisk!! Så det så! :D

Nä idag blir det Walmart först sen hem till Linda & Mike för Fottbolls Orgie = från 11-18 minst....Det är alltid trevligt och kul men....Ska bli väldigt skönt när fotbollen är över om en månad, så man kan göra annat på söndagar :D

Ska snart skypa med morfar mfl, han har just beslutat sig för att flytta till ett boende...Egen lägenhet men med lite assistans och matsälskap :) I närheten där han bor också, så han får se sina vanliga vyer :D Så glad att han slipper sitta själv i stora huset och att han kommer få folk som tittar till honom dagligen! Skönt för alla att slippa oroa sig faktiskt!!! Bra start på söndagen, fastän jag vart uppe i 2 timmar nu :D Brad skickade jag upp i sovrummet igen när jag gick upp så hoppas han kan sova några timmar - vill inte ha en gnällig man :D:D:D

Ni får ha en fantastisk Söndag kväll, jag ska ta med min kaffekopp ut och njuta av slutet på den vackra soluppgången :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar