lördag 14 januari 2012

Lördag & Bronco Feber :D

Idag fastställs det huruvida Tim Tebow verkligen har Gud med sig eller inte...man kan nästa säga att religionens framtid i Colorado avgörs idag :D Denver Broncos mot Tom Brady´s New England Patriots - På pappret borde Patriots vinna stort men...;)
Alla har gått klädda i orange och/eller blått denna veckan - tror inte att nåt Presidentval nånsin kan mäta sig med den hysteri som infunnit sig i Denver denna veckan!! Efter vinst på övertid mot segertippade Pittsburg i söndags så verkar folk verkligen gå på Tebows : Believe....Ny religion, Tebowism, ny stjärna ( Jimmy Fallon hysteriskt roligt) David Tebowie, Oskulden Tebow är nu Jockey´s nya modell - den blomman lär han inte kunna behålla länge :D Alla pratar om Tebow - kan han göra det???!!! Vi får väl se, jag hade definitivt inte satsat pengar på det, men jag är ju inte speciellt religiös heller så :D Det dom gjort hitills är fantastiskt nog, lite som Miracle on Ice när USA slog Sovjet unionen, Eller Foppas straff i OS i Lillehammer, ryser fortfarande när jag tänker på det :) Tror dock inte folk har samma ödmjuka inställning till stackars Tebow så pressen på honom är enorm!! Bara hoppas att hans galna Believe´s är starka nog :D Det kan gå....
Brad han ska göra Chili och han har laddat upp med Celebratory shots...jag sa det att vi kanske ska ta shotsen även om dom förlorar, bara dom inte blir utklassade??!! Så kan man ju inte säga borde jag väl fatta:D Som sagt till o med min icke religiösa man har en viss  mängd believe....Ser fram emot kvällen, bara inte alla blir hysteriskt sura om dom förlorar....:D

Innan Bronco febern sätter igång här hemma så ska Brad sätta ihop vårt nya Bar bord, plocka undan sina verktyg efter han har siliconfogat vårt kakel och sen åka och handla öl, ölen kanske får bli mitt jobb igen...jag ska åka och handla mat och födelsedagskort till alla som fyller år där hemma, några lär bli lite sena - oops :) Sen tror jag att det är dags att börja Bronco mässan här :D

Gårdagen flöt på precis som jag önskat...Jag fick undan all julsaker, ut med granen och städat undan här nere, tar längre tid än man tror! Fick allt organiserat i mina lådor så nu vet jag var allt finns :D Efter jag var klar så tog jag Bode på Långpromenad - vi var ute i 50 minuter och gick snabbt, kändes som jag joggade... Var riktigt skönt när jag kom hem, lite svettig och andfådd :)  Tog en kall öl som belöning, sen en dusch!! Brad kom inte hem förrän 19 tiden efter lite Happy hour med DECA kollegorna....han tog en Martini och sen var han riktigt i gasen :D tror nog det var mer än 3 öl där innan...men han körde ju inte så :D Han hade köpt med sig kinesmat som vi åt först vid 21.30 då han skulle testa mina Europa kunskaper först - dom var faktiskt bättre än vad jag själv trott :D Vi avslutade kvällen med Basket...Denver Nuggets slog Miami Heat...Brad missade såklart den sista kvarten då han sov som en stock!! Jag försökte väcka honom och få honom att gå o lägga sig, omöjligt!! Jag gick o la mig vid midnatt då sov han fortfarande gott på soffan!! Jag vaknade till när han kom upp vid 3.30 :D:D:D

Jag har nån konstig värk i mina händer som jag tycker är lite obehagligt, inte första gången jag känner det heller....kände hela dagen igår att det värkte, nästan som influensa värk - sen på eftermiddagen så ser jag att jag har små blåmärken på knogarna och är lite svullen, jag har inte slagit mig...jag undrar om jag ligger o spänner knytnävarna på nätterna eller om det är nåt annat?!?!?! Hade jag haft en försäkring så kunde jag ju gått o kollat :D Har fortfarande ont idag men det går väl över :S  

Nä dags att sätta lite fart här kanske...kaffet är uppdrucket och jag känner mig redo :)

Ha en fantastiskt härlig Lördag & Go Bronco´s keep Tebowing and Believing :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar