onsdag 18 januari 2012

Onsdag och En ny storm på väg in....

Brad han sa det när jag skulle flytta hit att Nä här blåser det absolut inte lika mycket som i Göteborg :D:D Sicken lögn!! Så mycket vind och stormar vi har haft här - har jag aldrig vart med om i Götet :) Nja kanske den där Gudrun då....Idag ska det blåsa full storm med vindbyar upp till 90 MPH - 145 km/h - här nere där vi bor ska dom bara komma upp till ca 112 Km/h :D:D - Bara Snäppet under Gudrun alltså :) Helt absurdt, ska inte ge med sig förrän imorgon kväll heller...Läge att stanna inne kanske?? Eventuellt ta bilen bort till Linda för en fika :D :D Snacka om amerikanskt.....Ja ja Ta seden dit man kommer ;)

Gårdagen spenderades som sagt på National Western Stockshow med svärföräldrar och Farfar :) En låååång dag men jättekul!! Vi knallade runt på en helt vanlig mässa med olika saker att titta på, kläder, smycken, får det vara en gris kanske? ( hade en nästan oöverkomlig lust att ta fram munspelet...intern familjeskämt ), lite bilar, matlagningsprodukter, ja men en Angus Ko då??, Cowboys, vapen ja You name it :) Jag och svärmor signade nästan upp oss på ett Cowboy Camp :D Killen dom satt där för att locka folk hade kunnat få mig att sätta mig på en gigantisk häst - inga problem :D Jösses!! Ska nog kolla upp detta tills min kära syster kommer...hon kan rida jag kan njuta av utsikten....
Vi åt lunch där och sen knallade vi över till häst tävlingarna...det var rätt trist så där stannade vi inte länge utan gick vidare över till Rodeo hallen!

Rodeo....ganska häftigt att se dessa män rida på tjurar, kasta lasso från hästar och sen binda upp små stackars kalvar på tid, sitta kvar på hästryggen när dom stackars hästarna fått pungkulorna uppbundna för att bocka så mycket som möjligt - detsamma gör dom ju med tjurarna...Rena djurplågeriet egentligen! Men men inte lika illa som tjurfäktning i varje fall :) Det är i vilket fall som helst nåt speciellt med Cowboys....Den sista tävlingen var Barrel Race...3 tunnor som häst och ryttare ska ta sig runt på tid, det var ganska kul! Det var ju bara tjejer såklart och den äldsta tävlande var 68 år gammal :O Coolt!! Det bästa / värsta på hela Rodeon var när den värdelösa speakern skulle annonsera Nationalsången....Då säger han: Jag hoppas ni vet hur lyckligt lottade ni är som bor i detta landet, där ni har er frihet och rättvisa gäller och att ni inte bor i en hemsk kommuniststat eller monarki eller så.....Öh....Ok :D

Klockan var redan efter fyra när Rodeon var över så dags att åka hem...Brad hade redan kommit hem och gått ut med hunden när jag kom hem! Vi skulle åkt till Kohls och Verizon store...men jag orkade bara inte!! huvudet värkte och jag var helt utmattad...En annan dag helt enkelt!!! :) Vi la oss i soffan och kollade in nya serien Alcatraz istället, den kan vi rekomendera!!!

Idag ska jag bara plocka undan lite och kanske slänga in en tvätt eller två...ska göra paj till middag ikväll och prata med Fiddsingen :) En fika med Linda hoppas jag också hinna med ! Har försökt stormsäkra lite på utsidan får nog göra ett lite mer noggrant jobb om en stund...

Men nu först ska jag bara dricka upp mitt kaffe och läsa lite nyheter!! Lite bilder från Gårdagen avslutar jag med! Ha en Fin Onsdag Kväll :)





























I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar