tisdag 24 januari 2012

Vaknade alldeles för tidigt...

Min snälla man stängde dörren till sovrummet när han tog Bode på promenad i morse...vilket resulterade i 2 gnällande små taxar utanför dörren :) Helt omöjligt att sova så jag gick upp - 5.45 ?!?!?! Va fan! Kom inte hem förrän ca 23.30 igår, en av hundarna hade kissat på mattan så försökte tvätta av det efter jag burit in saker från bilen, hälften är kvar i bilen kan jag säga :) Brad är sjuk!!!! Stackarn, så han hade gått o lagt sig men inte stängt in småhundarna så dom låg sött och sov bredvid honom i sängen när jag kom hem :D Dom var inte nöjda med att få sova i kenneln efter det kan jag säga :) Gnällde så jag nästan släppte ut dom, i säkert en halvtimme - med andra ord jag somnade kanske vid 1 :) Får nog sova middag idag :D

Måste sätta igång ordentligt med MG jobbet idag, har påbörjat men idag får jag sätta fart!! Funderar på om jag måste ta en dusch innan dock, vaknade med klåda över hela mig...ingen hejd på misären!! Hela nacken är full med utslag och det kliar överallt....är det taxarna som sovit på min kudde tro, är jag allergisk mot just deras päls? Dom är ju små som katter så kanske ;) Vem vet, kanske nåt av det jag åt igår - ska slänga i lakanen i tvätten för säkerhets skull, Brad har ju legat där och sjukat sig ändå så lika bra :D Helst vill jag inte gå ur min varma fleece joggingdress, den vansinnigt fula, på morgonen...men får kanske göra det ändå! Ska tänka på det över kaffet :D Kanske ta ett allergipiller också??  Idag annars blir det bara jobb...skönt att ha nåt man måste göra denna veckan:) Isabell hämtar sina bebisar efter jobbet så idag blir vi två mindre i huset, har vart kul med 2 småhundar tillsammans med vår egna ponny :) Bode har varit svartjuk och ibland morrat till och skällt på de små, men för övrigt har han skött sig exemplariskt :) Han har spenderat mycket tid med att bara stirra på taxarna och undrat vad skjutton det är för nåt! När dom snott hans stol här i köket så istället för att bara morra lite för o få bort dom så har han stått och stirrat på dom, tittat på mig frågande, stirrat på dom igen :) har varit kul helt enkelt :)

Gårdagen var fullspäckad...Linda plockade upp mig innan Oskar och vi drog alla 3 iväg till Costco..vi handlade allt inför SWEA mötet och jag passade på att köpa upp mig på kött m.m efter det hem snabbt och slängde in i kylen och iväg till Linda för att skära upp alla grönsaker innan vi skulle iväg!! vi var ju tvungna till IKEA när vi ändå skulle till Centennial området ( 40 minuter bort...en bra dag ) Jag shoppade matta och lite annat smått o gott :) Linda fick köpt lite också såklart! efter IKEA så åkte vi till lokalen och ställde i ordning allt innan mötet!! Mötet började vid 19 ( 19.30 amerikansk standard tid alltså ) och höll på till efter 22! Vi åkte därifrån vid 22.40 och jag körde upp på Lindas uppfart vid 23.20 - Ingen trafik alltså - Lååååång dag! Tror att mitt första förslag som SWEA styrelsemedlem är att ha möten i Denver nånstans, åtminstone hälften av gångerna - det verkar som alla andra i styrelsen bor söder om stan medans jag bor Norr om densamma - minimum 40 minuters bilresa varje väg, om mötena ska vara en vardag och börja 18.30, får åka mitt i rusningstrafik...Här får hittas kompromisser!!! :) Bara så ni vet om ni läser bloggen :D:D:D:D

Nä nu får jag sätta igång att jobba, så jag är redo när kollegorna hemma i Sverige loggar ur sig :)

Här får ni lite bilder från hundhotellet :) Ha en fin tisdag (kväll)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar