torsdag 19 januari 2012

Torsdag redan...och vi blåste inte bort :D

Jag väntade på vinden hela dagen igår...men nä :) Verkade blåsa upp lite men det gav sig...hur lugnt som helst fram tills 22 tiden - då kom det lite stormvindar! Blåste rätt bra hela natten men nu känns det ganska lugnt igen...Tomma hot :D

Jag gjorde inte så himla mycket igår, sökte ett jobb, tvättade lite och pratade med Fiddsingen sen gick jag över till Linda på fika och sen hem igen och gjorde paj, Taco Paj till middag! Blev riktigt bra men ska antingen göra egen pajdeg eller köpa annan modell nästa gång, den var lite söt :) Men det blev gott ändå!

Kollade på Hockey efter det, Avalanche vann på Övertid så riktigt spännande o bra! Brad somnade såklart ;) Kollade lite nyheter efter det och sen en kort sväng på Jay Leno, sen gick jag o la mig!! Väldigt spännande dag får jag säga :)

Idag ska jag fixa i lite lådor här i köket och åka och handla lite mat - kanske får smita in på Ross och se om dom ar några mysiga joggingbyxor billigt, man fryser konstant här, golven är svinkalla och det drar överallt så även om temperaturen inne säger ca 20 grader så känns det inte så!! Tror att det får gå på hushållskonton va??!!! :) Inte mitt fel man fryser här och dom slappebyxorna jag har inte räcker till...Hade vi bara bott i Sverige så.........:D Blir nog bra!! Måste stanna och köpa Frimärken också! Snipp snapp snut så var denna dagen slut!!! :D

Har börjat söka jobb som "Hemsamarit", jag gillar ju gamla människor och tycker det är trevligt att kunna vara till lite hjälp och va fan nåt annat verkar jag ju inte kunna få så....Har sökt 5 tjänster nu...bara 3 dagar men inte ett ljud!!! Jag vet inte vad jag inbillar mig men jag trodde dom skulle hoppa på  möjligheten :) Kanske får avakta nån dag innan jag ger upp på det också...det där med "dog walker" kanske är nästa steg, tjohoo va roligt!

Ja men nä, dags att dricka kaffet och söka några mer jobb :)

Ha en fin Torsdag (kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar