lördag 28 januari 2012

Lördag, kallt och klart :)

Idag ska jag spendera några timmar med att fixa lite siffror, sen ska vi jobba i källaren...vet inte vad som är roligast?!?! :D Jag har lite problem med att sortera och fixa med andras grejer! Det är ju liksom inte min skit och om jag får välja så hade allt åkt på tippen...jag menar 20 lådor med tomma ölflaskor? Nä så jag sa det till Brad att om du börjar med att gå ner och sorterar i spara, kanske och slänghögar så kommer jag ner sen...måste ju jobba lite - svar på min egen fråga: sitta och ändra siffror är roligare :D

Nä men gårdagen var väl inte så spännande, satt o testinläste, gjorde ändringar, gjorde en ny databas för att se om det funkade...höll på att paja hela systemet då jag glömde byta databas, men tack o lov var man tvungen att godkänna och det gjorde jag inte :D Linda kom över på en snabb fika och jag tvättade 2 maskiner tvätt...shit den ena ligger kvar i tumlaren :D Får köra lite fluff på den tror jag...Brad kom hem och vi gjorde inte så mycket, åt rester till middag och kollade på lite tv...same old same old - Men han mådde bättre igår ivarje fall så jag behövde inte gå omkring och  va snäll och ömkande :) Har vart jobbigt detta...att hålla sig för skratt alltså :) Stackars Brad, visste inte han kunde bli så sjuk :D Jag skickade enchinagard reklamen till svärmor med en översättning på vad som sägs :D Hon tyckte det var väldigt roligt och hon förstod precis :D

Brad är nu på promenad med hunden medans jag dricker mitt kaffe och skriver min blogg i fred...:)

Jag beslutade mig för att fräscha upp min spanska i veckan, fler spansktalande än engelsktalande här i Colorado...kan va en bra merit :) Samtidigt som jag beställde en hel del böcker för detta så säger Brad, kan du köpa denna åt mig också...En svensk gramatik bok, som han letat upp på Amazon själv?!?! Jösses! Jag bokade 2 andra böcker åt honom också, fraser på svenska :) Han vill verkligen försöka lära sig!!! Har hört att Svenska skolan har svenska kurser för vuxna så ska se om jag kan få in honom där :) Detta var nog den bästa kärleksförklaringen jag nånsin fått av honom :) Han är uppenbarligen inte den romantiska typen som ni förstår....:D

Idag så ska vi som sagt var bara fixa iordning i källaren, få upp skrivbordet till kontoret så jag kan koppla in skrivaren idag - behöver skriva ut lite filer :) Planeras en Fajita middag till kvällen - betyder att jag inte behöver laga mat...alltid trevligt :) Imorgon vet i skjutton vad vi ska göra, vi ska på middag hos svärföräldrarna på kvällen men innan dess?! Återstår och se?!?! Ska försöka få min kära man att åka nånstans för en långpromenad med Bode, då vädret ska bli rätt skönt :) Vi får väl se hur långt vi kommit emd källaren har jag en känsla av :)

Ja ja, nu ska jag sätta fart med mina siffror så det händer nåt :)

Ni får ha en Härlig Lördag (kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar