fredag 13 januari 2012

Fredag och långhelg :)

Brad är ledig på Måndag då det är MLK day = Martin Luther King dag - Kanske en av dom vettigare dagarna att stanna hemma och reflektera :D Han är ledig på vissa andra dagar som man kan undra över...typ Veterans day?!?! Är man Krigsveteran så kanske det är vettigt?!! Alltid skönt med en långhelg dock!

IKEA med nybörjare....vad ska man säga :) Vi åkte strax efter 9 jag var hemma igen vid 15, utan Billy hyllan för han fick inte plats :D Svärmor gick omkring med sin lilla bok där hon skrivit upp varenda mått i huset och ett måttband ( trots att alla mått står på alla produkter ) Jag stod mest och väntade och råkade köpa lite extra grejer av ren tristess :D Helt och hållet Kathys fel alltså...Stackars Rog han har vanan inne av shopping med sin fru...Han gick snällt och sköt vagnen framför sig medans frugan kollade på allt, då hans expertis behövdes så tog han fram glasögonen och såg proffsig ut.......Dom hittade en massa saker dom ska köpa men var tvungna att åka hem och mäta först :) Nybörjare...Man köper väl först och mäter och ser  till att det passar sen eller??!!!! :D:D:D Var ganska kul trots allt att se ögonen tindra och sen ångern över det dom just köpt för dubbla priset nån annanstans :) Dom måste ju uppenbarligen tillbaks och köpa allt så det blir nog en tripp till ganska snart...jag måste också tillbaka, kom hem med en trasig "burk" - tror på karma idag...jag tappade en burk i golvet och ställde snabbt tillbaks den och tog en annnan...trasig sådan uppenbarligen :) Sen köpte jag en liten rolig gardin "stång" bara en stålvajer...Brad vill absolut inte borra i våra nya köksskåp, vilket jag så här i efterhand håller med om, så jag får köpa den dyrare stålvajern istället, som man kan vinkla och sätta på väggen istället :D Så måste helt enkelt tillbaka jag med, så synd....

Idag ska jag ta ner resten av julen...jag fräste åt min kära man igår som tänkte påbörja detta...JAG gör det imorgon!!! Han har nämligen 17 mindre lådor med julsaker som är helt oorganiserat - han tänkte bara göra likadant igen!! Inte när jag köpt mängder av plastlådor enbart för att vi ska kunna organisera oss lite bättre!!!  Känner viss ånger över detta just nu - ingen alls lust men nu när jag skällt så får jag ju fixa :D Linda frågade om jag ville med till Golden och det låter ju mycket roligare!! Får helt enkelt sätta fart och få det gjort snabbt så jag kan göra båda?!?! Brad kommer hem sent idag så jag hinner ju faktiskt fixa lite till i eftermiddag!! ;) För jag antar Linda måste vara hemma till Erik slutar skolan vid 15.30 :D
Hade tänkt att omsortera mina kökslådor också men det är ju snart en ny vecka!! :)

Ikväll måste Brad åka inåt stan för att lämna in alla ungarnas skrivna rapporter inför State Deca i Februari, dom, han och övriga lärare, tar en liten happy hour drink efter det, sen köper han med sig lite smarrig kinesmat hem :) Så behöver ju inte tänka på mat i varje fall :)

Igår hade vi en liten grej, igen...Jag hade fixat middag, en 1,5 timmes gryta, och sagt när den var klar och allt...Fågade en extra gång om det var ok att äta om ca 40 minuter, för jag skulle ta en dusch och sen sätta på riset - jajamensan!! Jag gör detta och sen frågar Brad, efter jag satt på riset, hur lång tid det är till middagen...en halvtimme? Nä snarare 20 minnuter!! Ok! Sen sätter han igång och skriver tackkort!! Öh ok... Frågar var jag gjort av adresser - mitt svar jag kan ta fram det efter middagen! svar: Nä jag vill ha klart det här nu! Då hade jag stängt av spisen och riset var klart, han skulle göra klart det han ville just då, spelade ingen roll att maten var klar....Smått irriterad så sitter jag bara o väntar...då sätter han igång och sriver ett till!!!!!!! Men va fan säger jag....Svar jag trodde inte det sulle bli ett sånt problem?! VA?????????!!!!!!!!! Och så undrar folk varför barn är oartiga och inte kommer till bordet när maten serveras här borta!! Ganska uppenbart när deras förebilder har noll respekt för jobbet som lagts ner av nån annan eller?!! Jag var skitsur och han fattade nog problemet efter ett tag och blev väldigt snäll och ursäktande, var ju inte meningen ju - hjälper ju så där mycket...ja ja ingen idé att sura, ska skälla på hans mamma dock :D:D:D:D

Ja ja, jag slutade sura och vi kollade på ett tvåtimmars avsnitt av den nya serien The Firm - Verkar väldigt lovande!! Josh Lucas är charmig som bara den och serien känns väldigt välgjord och genomtänkt!! Blir nog min nya favorit :D Gick och la oss efter det - vaknade och kände mig smått kass igen, huvudvärk och snyter mig konstant...Går på en andra dunderkur av bihåle medicin, sen helgen - tror den börjar hjälpa men den där mittperioden när det börjar släppa och innan det verkligen hjälpt...just där är jag nog nu!! Imorgon blir det nog kalas igen :)

Imorgon är det Football - Patriots mot Broncos...har väldigt svårt att tro att Broncos kan vinna men...Gud är ju visst med Tebow så kanske ändå! Brad ställer till med lite Broncos fest så det kan nog bli en trevlig dag / kväll :)

Nä nu ska jag sätta fart, klockan är ju snart 8 - massor att hinna med om jag ska kunna åka med Linda :)

Ha en fantastisk Fredag (kväll) och Helg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar