onsdag 25 januari 2012

Onsdag, - 7 grader och sol

Mycket bättre än igår som var rena Göteborgs vädret :) Ruggigt och grått alltså!

Kaffet är på och jag ska sätta fart med mina siffror för MG igen :) Fick ett ryck och rensade skafferiet och stoppade saker i nya burkar medans kaffet blev klart :) Man är så mycket mer effektiv när man måste hinna med saker, det jag saknar mest med att inte jobba! Har man inga tider att hålla så blir man ju helt pucko :D:D:D

Gårdagen spenderades framför datorn, så gott som hela dagen :) Fixar och donar med MG Systemet och excel filer - puh! Lite drygt en timme spenderade jag dock med att prata på skype med min älskade syster :) Vi börjar så smått planera för hennes ankomst - jag längtar ihjäl mig efter den 6:e Mars :D Ska bli så härligt att få mysa med min syster...Live :) Jag tog även Bode på en kortare promenix, bara för att få lite luft! Visste ju att Brad mådde skit och skulle komma hem ganska sent dessutom...Så då slapp han ju gå ut när han kom hem! Isabell kom vid 17 snåret och hämtade sina små bebisar också...Annars enbart datorn!

Jag har några helt vansinnigt kliande utslag, överallt nästan...vaknade igår och höll på att riva hål på hela mig...tog två Benadryl, allergimedicin, som hjälpte - så nån jäkla allergi är det nog! Frågan är mot vad? Inte borta än så vad kan det vara för nåt?! Tog två tabletter till i morse eftersom det kliade lika jävligt och dom hjälper mot klådan, men tar inte bort utslagen...Skumt värre! Jag tvättade lakanen igår, om det nu var taxarna som låg och gosade med Brad i sängen härom kvällen, duschade och satte på mig nytvättade kläder som aldrig gett mig nån klåda förut! Tvättade håret med ett annat schampo som jag inte fått nån reaktion mot förut...Utslagen sitter mest på nacken - en hel klunga där, men även armar, ben, öron och armhålor är drabbade!! Fattar ingenting...Nån som har nåt tips????? Dela gärna med er!

Idag ska jag göra färdigt den första excelfilen och prova läsa in den...får se vad som händer och om det funkar eller om jag får komma på nåt annat sätt :) Börjat med den filen som är enklast så jag inte blir helt galen när jag får göra om alltihopa !! Ska tvätta lite under dagen också, inte mycket annat man hinner med :) Skönt att ha lite att göra i vilket fall som helst!!

Har också bestämt mig för att läsa på min spanska!!! Här finns ju en hel drös med Mexicanare och många av jobben som finns där ute, har spanskan som ett krav! Så har letat böcker på Amazon på morgonen :) Bara och plugga på lite så kommer nog språket tillbaks!!!!

Nä nu dags att sätta fart, kan nog logga in mig hos MG nu så bara o köra :D

Ha en fin Onsdag ( Kväll )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar