fredag 2 mars 2012

Fredag, ett tunnt lager snö, rosa himmel och sol :)

Colorado när det är som bäst :)

Nu känner jag mig ganska förberedd inför min älskade systers besök ( tisdag wiiiiiiiiii ) Gästrummet är nybäddat, jag har inhandlat allt som kan behövas till frukost extra duschkrämer och annat viktigt :) Vi får ju åka o handla lite annat sen när hon kommit också såklart men en bra början :) Brad får åka och fylla på Ölförrådet i helgen sen jäklar! JAg åkte till Svärföräldrarna vid 10 tiden och vi åkte därifrån till Costco...Costco är nåt liknande Citygross där hemma...mestadels storpack, man måste vara medlem och väldigt bra priser! Dessutom har dom sitt eget märke och tex köttet är fantastiskt bra....Jag brukar handla 90 % av vårt kött där, man åker o handlar var 7:e vecka typ, så har man så man klarar sig! Sen handlar man mest grönsaker och frukt och andra färskvaror i övriga affärer! Mjölk och ägg får vi hemlevererat varje måndag :) I och med att vi inte är medlemmar så får jag antingen åka med Svärföräldrarna eller med Linda så planering!! Vi var ganska snabba där inne, jag visste ju vad jag skulle ha och hittar rätt bra vid det här laget :) vi kom ut därifrån och snöstorm?!?!?! Japp Colorado i ett nötskal!
Kom hem och packade upp allt, slängde i lite tvätt m.m Väldigt spännande! Klockan hann ju ticka på rätt bra, tittade ut och då sken solen igen?! Hm....Skickade ett sms till min stackars sjuka man och frågade om han ville ta Bode på promenad ( han brukar göra det ) när han kom hem eller om jag skulle göra det - svar: Jag ska försöka orka ta honom :D Så ynkligt det låter, stackarn!;) Har tyvärr inte så mycket annat kul att förmedla från sjuklingen idag, han satt nämligen i telefon hela kvällen, sen bokade han upp 2 matcher Flag football på Lördag, han som är så sjuk :) Varpå jag fick påminna om att han bjudit in massa gäster som jag ska laga mat åt på kvällen...och behöver ha ut hundarna härifrån så jag kan städa :) Eventuellt även göra köttbullarna om Jason kommer idag för att installera våra lampor....Dessutom måsta han lämna in sina skattepapper till sin skattekille och köpa öl och annat inför kvällen....Inga problem! Konstigt det där med att man kan bara man vill :D Han däckade naturligtvis på soffan klockan 20.30...

Idag ska jag tvätta lite till, åka till Farfar och lämna av hans ram och låta honom pilla med min lampa på bilen igen sen äta lunch ihop! Planen efter det var att åka hem och laga köttbullar till en förbannelse...men så pratade jag med Jason och eventuellt så hinner han komma och fixa våra "under skåpen" lampor i eftermiddag och fixa ventilationen - det allra sista på köket sen är det helt klart!!! Så nu får jag hålla det öppet! går ju inte stå o laga köttbullar när han ska fixa med det där inte!! Så det blir antingen köttbullar eller enbart tvätt i eftermiddag!?!? Lite spännande med att inte veta faktiskt övriga dagar är ju rätt så förutsägbara.... :D:D

Detta lämnar ju även morgondagen rätt oförutsägbar, just nu i varje fall :) Antingen måste jag göra alla köttbullar imorgon och hinna städa och göra fint inför Sverige Middagen - dessa människor har ju betalt för en Svensk upplevelse så herrejösses!!!( Brad lottade ut en svensk middag hemma hos oss på DECA´s lärarkonferens i höstas ) Tänker inte göra nån förrätt, finns inga jämförbara produkter här...Efterätt: coctailfrukt med en skopa glass :D eller om Kathy känner för det så ska hon göra svensk Blåbärspaj med Vaniljsås till sin lördagsmiddag och då gör hon en extra till mig - visste dom svenska kokböckerna skulle komma till användning :)  Riktigt Kaffe såklart har även pepparkakor kvar så dom kanske jag slänger fram :) Sen sa jag till brad att han får åka o köpa Carlsberg, "svenskaste" öl man kan hitta här...och efterssom vi lyckades med konsstycket att hälla i oss all svensk snapps vi hade under julen så får vi köra Aalborgs Aquavit och fylla över i karaff!! Ja ja dom vet ju inte bättre ändå så :D  Det jag kan garantera är att det inte åker fram några sällskapsspel och dom får ta mig fan äta med kniv o gaffel och skåla ordentligt, som civiliserade människor!!!:D Svenskt så det förslår....

Nä nu ska jag nog ta o sätta lite fart här, en tvätt innan jag ska iväg får jag lösa i varje fall...sen ska jag skicka ett sms till Jason och fråga åt vilket håll det lutar idag eller måndag?! Hoppas måndag!!!

Ha en Härlig Fredag (kväll) och fantastisk helg!

PS: Ledsen Stefan om jag inte fick dig att skratta lika mycket idag ...ska försöka bättre imorgon! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar