lördag 17 mars 2012

Lördag & St Patricksday :)

Idag blir det blandat blandat dag...Börja med att sätta i gång crockpots med Corned Beef inför eftermiddagens St Patricksday firande...sen iväg på Tims Begravning med lunch efteråt - sen hem och fixa och börja fira...Det blir nog bra det med!! Irländarna har ju den där attityden att man ska fira livet istället för att sörja döden så japp vi kör på :) Kommer bli himla trevligt tror jag!

Igår kom vi hem runt 3 tiden efter ett dygns Mountaintrip :)

Vi började Torsdagen med Red Rocks och sen vidare till Evergreen...När vi kom till Evergreen var det så fint väder och stugan var så fin och låg precis vid en porlande bäck/fors :) så vi fick sätta oss utanför och njuta av några öl - Annkin kände av höjden rätt bra så vi lät bli promenaden runt sjön vi tänkt göra! Vi promenerade dock ca 2 miles till Cactus Jacks :D Jag älskar Cactus Jacks, Linda tog mig dit för några år sen och efter det har jag varit hooked :) Lumber JAck var tyvärr inte där :D:D:D Vi avnjöt en pitcher med Fat Tire på uteserveringen ( också den vid en porlande fors ( Bear Creek )innan vi flyttade in för att äta middag! Vi åt vår middag och tog en öl till innan vi promenerade hem till stugan igen :) ( Taxin jag ringde han sa: Jag kan vara där om 45 minuter, varpå jag säger 45 minuter? Äh vi går ju fortare än det, varpå taxi snubben slänger på luren :D ) Det finns bara en Taxi i Evergreen :) Orsaken till att vi ville ta taxi var att det var bäcksvart hela vägen till stugan, mycket björnar och annat finns det i Evergreen...Men vi satte på Ficklampan på mobilen och traskade...Nog tur vi druckit några öl för jösses vad mörkt det var :) Vi packade på ossl ite kläder när vi kom fram och satte oss ute en stund :) Jag gick upp när klockan var ca 6.40 ( Som vanligt ) gick ut och promenerade lite i stugområdet och avnjöt soluppgången med en kopp varm Cappuchino :)Gick in och gjorde mig i ordning för dagen!!

Vi drog iväg vid 9.30 - upp till Look Out Mountain och Buffalo Bills grav...GPS´en gjorde oss en tjänst och tog oss bakvägen över bergen...:D Läskig körning då det var lerväg rätt uppför utan staket :) Men oj så vackert!! ( Ska inte ta mamma den vägen ) Buffalo Bills grav är väl så där spännande men utsikten är otrolig! Så äntligen fick Annkin sina bergsbilder :) Vi åkte ifrån Lookout mountain direkt ner till Golden, serpentinväg rätt ner i stan! Där promenerade vi runt ett tag innan lunch på Woody´s och sen 2 öl på Golden City Brewery - The second largest brewery in Golden :D:D Sen åkte vi hem!! Annkin har ju haft lite sjuka, ont i halsen och bedrövlig så lite välbehövlig vila fick det bli!! Jag lagade lite pasta och vi satt o pratade lite innan hon gick och la sig!!! Jag la mig till rätta på Brad i soffan och tittad epå lite basket innan jag somnade gott där :) Vi vaknade till liv nån gång vid midnatt och gick upp o la oss på riktigt!!

Härligt avslut på en härlig Mountain Trip :D

Jag skulle lagt in lite bilder här men efterssom Annkin använt nåt program så får jag inte har inte tid att fixa för nu ska jag sätta fart med irländsk festmåltid :) Får bli en annan dag :D Ha en fantastisk Lördag och Happy St Patricksday!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar