torsdag 22 mars 2012

Torsdag och dags att återgå till det normala livet igen...i ett par dagar!! :)

Idag blir det tvätt och Bode till hundparken, han behöver leka med hundar, vart dåligt med det dessa två veckor :( Sen hem o tvätta lite till innan jag ska in till Stan för ett SWEA möte...Ska troligtivs träffa Anna-Karin innan, blir bra så slipper jag köra i rusningstrafiken igen :)

Igår hann vi till JC Penny, både för att shoppa lite till för syrran och för att bli utsatta för en creepy man som trakasserade oss....Bli monsterstött på, på JC Penny kl 11 känns något fel! Han var helgalen och vi var smått nervösa när vi skulle gå till bilen efteråt...Usch! Hade det hänt på krogen kl 2 på natten hade det ju vart hyfsat normalt, förutom att han inte gav sig, men kl 11 ??!??!?!! Nä det var skumt och inte alls trevligt! Komplimangerna i sig var ju trevliga om dom kommit från nån annan :D Vi hann in en sväng på Kohls också och Petsmart sen var det hemfärd med en fika på altanen innan vi packade bilen och åkte till Moonlight Diner :) Fantastiskt ställe, aldrig missnöjd! Vi åt en stor lunch innan vi körde vidare till flygplatsen! Inga som helst problem denna gången :D Vi var där tidigt så Annkin hade nog 1,5 timmar innan boarding - Denver är en ganska trevlig flygplats så hon hittade säkert nåt kul att titta på :) Just nu knallar hon väl omkring och försöker fördriva tiden i Frankfurt - 7 timmar där är ju sådär roligt!!! Hon bör var hemma på Landvetter klockan 18.45 , så lite drygt 4 timmar! Min resa hem i nästa vecka är mycket smidigare...Åker från Denver först 20.45 och landar i London 12.35 sen lyfter planet till götet vid 3.45 så 3 timmar :) Samma på vägen hem! Brad och jag åker samma rutt till sommaren sen!! Mycket trevligare! Ska bli intressant att se hur Iceland air blir när dom väl börjar köra till Göteborg :)

Det har varit ett par konstiga veckor här, så mycket hemskt och jobbigt som hänt samtidigt som man har haft så himla kul och trevligt...Först var det en god väns svåger som dog i en olycka i utlandet, sen en annan god vän där hemma som fick hjärtstopp men överlevde tack o lov, efter det kom Morfar, som plötsligt gick bort och är orsaken till att jag ska hem, sen Tims bortgång och begravning, sen Annies Kusin som blev påkörd och avled, sen var det 2 andra dödsfall i närheten, efter allt detta så avslutar vi med att Mike blir påkörd och bilen totalkvaddad....nu verkar ju Mike ganska ok, en Whiplash naturligtvis men för övrigt verkar inget värre ha hänt, tack o lov!! Känns som det får räcka för ett tag nu! Jag lider så med alla som förlorar någon så det har varit ganska svårt att hålla humöret på tipptopp hela tiden - sen att vara så här långt bort när ens mamma och övrig familj behöver en tär också, så det ska bli väldigt skönt att komma hem och vara där för familjen!!

Så glad att Brad är en så fantastisk person, vi har inte så gott ställt med tanke på nytt kök och att han försörjer oss båda - men inget snack! Klart jag ska åka hem!! Vi fick ju ställa in vår roadtrip efterssom jag ska åka...jag tyckte han åtminstone skulle åka till Arizona och hälsa på våra vänner där och få kollat på Baseball träningen ( som vi hade biljetter till ) som hålls där i helgen men nä, det hade vi inte riktigt råd med så han stannar här hemma!! Tror faktiskt han känner det är skönt han får offra något för mig - det är ju jag som gjort alla uppoffringar hitills! :)

Får en i varje fall att inse att man gjort ett bra kap :D:D:D Man kan stå ut med mans-förkylningar och annat tjaffs, när nåt sånt här händer och han beter sig helt perfekt <3

Vi har i varje fall följt min agenda så gott som till punkt och det var ju viktigt...så under dessa två veckor har jag visat syrran: Hundparken, shopping av hög kaliber, svärföräldrar och farfar :), Fort Collins, Horse expo, Boulder, Bergstur upp till Evergreen med stopp på Red Rocks och på vägen hem Lookout Mountain med Buffalo Bills grav och en fantastisk biltur mellan allt :D Sen Golden....St Patricks Day firande mer shopping, hon har fått se en förskola och Downtown Denver och en massa umgänge med familj och vänner!  Kunde nog inte blivit bättre, hon har ju dessutom sett Colorado från sin bästa sida - Kalasväder :D Så jag är nöjd trots allt....Nu ska jag ställa om och börja packa för min egen resa hem till Göteborg!!!

Ha en fantastiskt torsdag ( kväll)

3 kommentarer:

  1. Du har helt rätt, vad spelar det för roll att dom har förkylningstjafs och annat skit när dom faktiskt finns där och ställer upp när det verkligen behövs. Många kramar. P.S skulle du ha 2 sekunder över så slå en pingla D.S

    SvaraRadera
  2. När du är här i Götet, menar jag såklart !

    SvaraRadera
  3. Precis! iblan behöver man bli påmind :) Jag ska nog kunna avvara några sekunder :D Om inte annat för en fika eller så?? Hör av mig när jag kommit hem och vet hur schemat ser ut :) Puss o Kram!

    SvaraRadera