söndag 11 mars 2012

Söndag...

Vi hade en fantastiskt rolig dag och kväll i  Fort Collins men blev väckt av dom tråkigaste nyheterna jag kunde fått...

Min älskade morfar som mådde så bra och var så glad och pigg tog sitt sista andetag och bara försvann!!! Jag har svårt att förstå och att ens få in det i huvudet - när man är här borta så känns det som allt där hemma bara är en fantasivärld - vadå död??? Hur fasen gick det till! Vi pratade för några veckor sen och vi såg båda fram emot maj när jag och Brad kommer hem och vad trevligt vi skulle ha! Han skulle visa runt oss i den nya lyan och vi skulle fika på balkongen, tittandes ut över småbåtshamnen :) Han var så nöjd med sitt nya boende och personalen och pratade om dom andra på stället som var mycket yngre än honom men varken kunde höra eller se...Det är en väldigt respektabel ålder att få gå...97 år fyllda men det kändes som han skulle få njuta av att slippa oroa sig och inte bara stirra på väggen hemma på Näset ett litet tag till!! Jag var helt hundra på att vi skulle ses till sommaren efter det så kanske ....men nä, han gick innan jag fick komma hem och krama honom en sista gång!!! Jag tror att om några dagar så kanske jag kan känna mig lycklig över vårt sista samtal och över att han fick bara lägga av...ingen smärta, ingen skräck han bara la av...Jag önskar mig lite religiöst tänkande just nu och att det kanske kanske är så att han är hos mormor, jag hoppas verkligen att jag har fel och att det är så :):)

Vår dag blev alltså inte som planerat igår...vi åkte från Ft Collins till Horse Expo och spenderade dagen där men nån utgång och grejer Downtown blev det inte...vi åkte hem och satt på altanen istället! Inte fel det heller - 20 grader varmt och härligt! 2 filmer blev det på kvällen och Japansk mat som svärföräldrarna kom och lämnade av så vi skulle slippa tänka på det!!

Det var skönt att ha Annkin här så vi kunde trösta varandra lite i varje fall!!

Nu ska jag försöka ladda om och se till att vi får njutit av vår tid här tillsammans, ingenting vi kan göra åt saker ändå - så nu ska jag leta flygbiljetter och se vad jag kan hitta och sen dags att följa schemat igen!!! Så det så! Shopping var på schemat idag och det vet ju alla att det är bra terapi för allt så :D

Life goes on - men jag har en oplockad gås med min morfar och det vet han nog!! Vi hade en deal, inte förrän efter sommaren <3<3<3<3

Vila i Frid älskade morfar jag saknar dig redan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar