måndag 5 mars 2012

Måndag igen....

Men inte vilken måndag som helst utan dagen före min bästa syster kommer på besök :D:D:D:D:D

Jag är så exalterad och så lycklig...äntligen :) Har inte setts sen i augusti, så länge har vi aldrig varit ifrån varandra förut!! Jag kommer ihåg när Annkin var ute och reste jorden runt, det kändes som en hel evighet men var bara sisådär 4 månader...Nu är det nästan 7 månader!!! Fasansfullt! Men imorgon då kommer hon <3

Känner mig smått stressad, vet inte för vad men jag vill ju det ska vara perfekt :) Idag ska jag först jobba på Senior Center och sen iväg och träffa Anna-Karin, Downtown så vi kan få ordning på en liten lista till SWEA och sen imorgon så kommer Jason på morgonen och jobbar väl så gott som hela dagen så då kan jag ju inte göra så mycket vettigt...Oj kanske ska ta och avboka eftermiddags grejen...???!!?? Var väl kanske inte så smart att boka in nåt dagen innan! Men jag visste ju inte Jason skulle komma när vi bestämde! Jag får känna på det och göra en liten lista med vad jag måste få gjort innan klockan 16 imorgon :)

Gårdagen var ju helt ineffektiv, vaknade ganska tidigt men mådde väl sådär - för många snappsar blandat med vin och öl på Sverige middagen...Jag var mest trött men ändå...spenderade hela dagen på soffan med maraton av No Reservations på travel channel, en liten promenix med hundarna - ja det var nog det vi fick gjort igår!! Köttbullemiddagen tog ju mig sådär 2 dagar att fixa så var nog ganska trött också! :)

Middagen blev definitivt lyckad i varje fall, det var ju tur det :D Jag hade förberett så både köttbullarna och såsen var klara dagen innan...så var bara att slänga ihop en sallad, koka potatis, ta fram sill och knäckebröd och städa - svärmor hade bakat en svensk blåbärspaj och gjort hemmagjord vanliljsås till efterätt - Mums! Hon hade smått dåligt samvete för det var hennes briljanta idé att Brad skulle auktionera ut en svensk middag :D  Brad åkte iväg på morgonen och spelade 2 matcher Flagfootball, jag tog hundarna på en långpromenad, strök dukar och tvättade av bord och annat under tiden! Sen kom han hem, duschade och fixade i ordning sina papper och åkte iväg till Marty ( hans skattekille ) och lämnade av dessa...sen kom det ett SMS, tänkte jag tar en öl med Kish innan jag åker hem...hm ok då!! Nu sa jag ju att det var helt ok så inte så... men att ens frågan kom förvånade mig något! Ändå hans kollegor som skulle komma på middag :) Ja ja...allt var redo så jag skulle bara duscha när han kom hem så ingen fara på taket, säkert bara blivit irriterad om han sprungit omkring här hemma ändå :D

Gästerna kom och delar av dom var inte sena på att våga testa Sillen :) En ( J.P ) tyckte det var smarrigt värre resten ville helst spotta ut det :D Middagen däremot var en klar succé :) Hemmagjord köttbullar, potatismos, hemmagjord gräddsås, lingonsylt och en stor sallad! Jag sa när dom kom att jo nu ska vi göra detta rikitigt svenskt så ni måste äta med kniv o gaffel :D Efter tappra försök av alla så lät jag dom äta som dom brukar...alla hade förvånanssvärt bra bordskick, även om dom äter konstigt med gaffel i höger hand och kniven i vänster ( om dom använder kniven alls ) Dom mosade i varje fall inte ihop allt och slevade in som det var en soppa - Så det fick gå :) Vissa ( en person ) tog inte mitt lite roliga krav så speciellt bra...hon tyckte nog att jag kom hit som invandrare och klagade på deras bordskick :D Till och med Brad blev förvånad över att hon inte tog det med visst mått av humor...Ja ja hon kom väl över det, hoppas jag :D
Det blev i varje fall en trevlig kväll med mycket snapps och mycket vin :) Typiskt svenskt :D    

Så det var helgen det...Nu måste jag sätta fart och göra mig redo inför dagen och sen morgondagen :D Lista måste skrivas så jag har allt under kontroll ...

Ni får ha en underbar Måndag (kväll) Lite bilder från Svenska Middagen :)

JP Gillar Sillen :) 





Tappert Försök av Courtney :)

Slutade väl sådär :D:D:D:D

Hundarna fick slicka skålen med Vaniljsås , det var deras lyx :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar