torsdag 29 mars 2012

Fredag & Jetlag from Hell...

Va fan?!?!?!? Nä tar tillbaks allt gott om flygningen med BA...Jetlag from hell är vad man får!!! Kunde inte sova igår heller...när klockan var två så hade jag läst ut båda mina tidningar, lyssnat på lugn sövande musik i timmar och fortfarande ingen sömn - enda som var bättre än igår är att jag vaknade kl 7.45 istället för 10.45 :D Så sovit en så där 4 timmar kanske - Linda älskling sänd mig styrka och ditt icke existerand sömnbehov :D Jag ska ju fasen in till stan och köra AW idag ju?!?!?! :D Ja ja imorgon lär jag ju vara trött i varje fall :D

Jag undrar varför bara, har aldrig haft sån här Jetlag förut...Är det pga att jag varit borta längre än nånsin? Är det för att jag är hemma i Sverige pga anleningar som inte är så roliga? Är det pga B.As flygtider? Är det pga att jag bara är hemma ett kort tag? Är det pga av att jag kan andas här nere på Havsnivå, för mycket syre i blodet??? Jag känner oftast av Jetlag men brukar bara vara magen som inte gillar att äta på konstiga tider :) Sömn har aldrig varit ett problem förut....Börjar fundera på vad en god vän brukar säga: Man lämnar kvar själen när man reser, den tar lite längre tid att få med sig....Skit är vad det är i varje fall!!

Gårdagen blev helt kass :D Jag vaknade mitt på dan, kl 10.45 ;) Kände mig smått groggy hela dagen och seg, ont i huvudet och smått illamående...Jag packade upp min väska och packade ner syrrans grejer i en ny, bar ner väskan sen satt jag framför datorn en hel del, pratade i telefon en hel del sen helt plötsligt var mamma hemma :S Vi åkte ner till Lerum och köpte lite smått o gott, åkte hem, jag lagade middag :) Falukorv i ugnen :D Sen satt vi o babblade ....Mamma gick o la sig vid 23 jag hamnade framför datorn igen, till ca 0.20...Sen bestämde jag mig för att nu ska jag fasen gå och sova! Tog med Ipoden och mina tidningar - kände mig avslappnad och bra...kl 2.30 hade jag fortfarande inte somnat, var uppe och drack vatten, kissade och försökte igen ...Helt värdelöst!!! Somnade kanske nån gång runt 3 halv 4 och gick upp 7.45 - inte optimalt för en partykväll på stan :D Har bestämt mig för att åka in tidigare och gå omkring och njuta lite av Göteborg, våren ska ju försvinna i helgen igen så man får passa på :) Ska träffa mina goda vänner runt 4-5 snåret så klockan 2 tänkte jag vara inne i city :D
Har en känsla av att jetlagen lär vara ett minne blott i morgon efter detta :) Håller tummarna!!!

Så idag ska jag ta det ganska lugnt, kolla lite svensk tv till frukosten och slappa lite innan jag gör mig i ordning och drar in till stan! Ringa ett gäng samtal jag borde gjort igår men bara inte orkade :) Sen älskade Göteborg så kommer jag :D

Håll tummarna för att jag somnar när jag kommer hem först och inte på tåget tillbaks till Lerum :D Imorgon då jäklar ska jag va inne i tiden igen - Party on ( till kl 22 eller nåt ) :D:D:D:D:D

Ha en fantastisk Fredag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar