lördag 24 mars 2012

Lördag morgon :)

Igår...jo jag gjorde hälften av vad jag tänkt :) Fick fixat SWEA grejer, åkt till hundparken, dammsugit 2/3 delar av huset och tvättat golven - inte illa!! Jag och Bode drog iväg vid 9 och vi spenderade över 1 timme i parken! Han sprang och han lekte och han badade i dammen :) Underbart! Han blev ju så smutsig dock så det var bara hem och försöka få honom hyfsat ren vilket resulterade i att jag var smutsig som bara den :D Så istället för att åka direkt och shoppa så bestämde jag mig för att dammsuga och städa först för att sen ta en dusch och ge mig iväg...väldigt bra plan!!! Så jag satte igång och dammsög. När jag var klar med hela nedervåningen och halva övervåningen så lägger dammsugaren av...jag trodde jag dragit ur sladden så gick o kollade - nä...den måste ha stannat för den var full då, så ner och tömde behållaren och gjorde den ren....Nä funkar fortfarande inte, bytte eluttag och provade igen...Nä den är död!!!! Jag väntade en stund och då ringde Kathy och frågade om jag tryckt på reset knappen mm...Nä det hade jag ju inte gjort så upp igen och pillade på allt möjligt men nä - DÖD! Jag gav upp och fick medelat Brad att jo dom där Kohls cashen, 50 dollar, får vi nog lägga på en ny dammsugare...Jag fixade så vi kan låna Kathy´s 30% istället för våra 20 och var väl ganska nöjd! Vi skulle få betala ca 80 dollar för en ny -  helt ok! Jag gick vidare till att tvätta alla golven istället, sen duschade jag och skulle ge mig iväg....Då ringer Kathy igen och undrar om vi kan komma och hjälpa dom bära ut möbler på eftermiddagen, varpå jag insåg att jag inte skulle hinna med shoppingen...Ok jag kan göra det idag medans Brad spelar Flag Football så inga problem! Brad snabbar sig hem och precis innan han kommer så ringer Kathy igen och säger att dom inte behöver vår hjälp?!! Nähä...Farfar hade kommit förbi och fixat...Jag blev lite småirriterad för jag hade ju en plan som jag lät bli för att hjälpa dom. Men skitsamma, Brad kom hem och blev säkert ganska nöjd för han var jättetrött! Han gick upp för att byta om och gick in till Besten, dammsugaren, tryckte på knappen och vips då funkar han igen!!!!!!!!???????! Va fan?? Hur gick det till?! Magiska fingrar? Var besten bara jäkligt trött på mig? Antagligen överhettad för den var nästan full och jag dammsög på rätt bra...Så nu behöver vi ingen ny dammsugare i varje fall - Skit :D
Vi spenderade hela eftermiddagen i solen på altan, med några kalla goda öl...sen grillade vi en god köttbit med Potatis och grönsaker....inte dumt alls :) Vi åt och satt o pratade, Brad diskade undan sen skulle han bara på toa...efter en halvtimme så undrade jag hur det var fatt och gick upp för att kolla - Brad stensov på sängen fortfarande med kläderna på :) Klockan var 21.20 så jag bara lät honom ligga och gick ner och satte mig framför tv´n istället! Funkade det med!

Bode väckte mig vid strax innan 7 då var han hungrig och tyckte det fick va nog :) Jag var ju rätt så utvilad, gick själv och la mig innan midnatt och hade då halvsovit på soffan i nån halvtimme :) Så inga problem...Brad han sover fortfarande :D

Idag ska vi ha mycket för oss, jag måste åka och göra viss shopping medans Brad spelar football, när han kommer hem vid 2 tiden ska vi åka till Kohl´s och få shoppat upp våra 50 dollar, dom gäller bara tills idag så....en snabb sväng till JC Penny om inte Kohl´s har conversen som mamma behöver! Sen ska vi ta en lång eftermiddags promenad innan vi åker hem och slappar i solen, vi ska göra hel special till middag idag :D

Imorgon ska vi försöka åka iväg tidigt sånstans och ha en riktig hike dag i bergen, Brad har ställt in sin Fotboll imorgon så vi kan vara borta hela dagen! Funderar på Evergreen, Chief Mountain så vi verkligen kan testa hur mycket bättre jag hanterar höjden nu :D Vi får se!

Sen blir det till att packa, på tisdag åker jag :) Ska bli himla gott att komma hem, även om det är för en tråkig anledning!!

Dags att sätta fart måste iväg o shoppa i tid så jag hinner med allt :D ska försöka få påbörjat packningen idag också...så jag vet vad jag har för plats!!

Ha en fantastisk Lördag och helg!

1 kommentar: