torsdag 29 mars 2012

Godmorgon Sverige :)

Vaknar, definitivt inte tidigt...10.45 :) Solen skiner och det är riktigt härligt ute, 11 grader och äkta vår, inte sommar, vår :)

Flygresan...Jo men det började bra...kom till flygplatsen med gott om tid, hade redan checkat in så bara att lämna väska och gå in :) Redan i incheckningen säger dom att flyget är något sent och att vi nog inte kommer iväg förrän efter 21, boarding också sen så ingen idé att gå till gaten före 20.15...Ok klockan var 18.55....Men dom har ju trevliga barer på DIA speciellt en bra, där man får röka :D Dit gick jag! Lämnade haket vid 19.45, inga köer vid säkerhetskontrollen så bara o knalla in och igenom! Trevlig man som kollade passet och boardingkortet...: Oj 75 ?? JAg hade inte gissat på ett år tidigare än 86 :D Jag gillade honom, hihihi :D Inte konstigt man blev lite förvirrad efter det. Så jag gick igenom den där röntgen grejen, killarna i den skojade på och var jätteroliga dom också! Plockade ihop mina grejer och gick mot gaten...var fan är mitt pass, mitt greencard, mitt boardingkor`?!?!?! Shit måste glömt det i säkerhetskontrollen!!!! Fick snabbt sprungit tillbaks och frågade snällt om dom hittat det...Nä men vänta ska jag kolla, gick du igenom här? Japp! En snubbe kommer gående och frågar, vad heter du? Ewa bla bla bla...Nä det är inte i närheten av vad det står här - asgarv :D Dom hade grejerna, jag hade ställt den andra korgen på innan jag tog ut dom och bara glömt...Jösses sicken skräck! Så tacksam över att vara i Denver, så trevliga och roliga inget pretantiöst tjaffs...Dom avslutade med att tjoa - it´s your lucky day, better get yourself a lottery ticket :D Kändes lite så faktiskt!!! :)

Väl på planet så hamnar jag bredvid June & Dwayne :) 68 år, boende i Casper Wyoming och i Steamboat springs!! Hon var från England från början, bott över 30 år i USA men åker fortfarande hem minst en gång om året, denna gången bara 6 veckor :D Kändes lite som att se sig själv i framtiden! Vi babblade på och blev riktigt goda vänner...Vi pratade om allt från Dinosaurie dammsugare och tvättmaskiner till recept och matvanor, inkl bordsskick :D Vi kom överens om att vi var väldigt lyckligt lottade med våra män...som var intresserade och ville vara del av vår utländska härkomst!! Dwayne åker alltid med till england, inte så att han alltid stannade lika länge men han kom alltid med - Brad längtar till Sverige nu, ser fram emot att träffa alla vänner och släkten som han lärt känna och kommit nära :D Vi är lyckligt lottade jag och June :) Känns lite galet att jag fick åka hem utan honom denna gången, vi hade sett fram emot att åka tillbaks första gången tillsammans nu i Maj...vi får låtsas!! :) British Airways är grymma föresten, själva resan var ju mycket bättre med layovers och tid...Servicen fantastisk och trevlig, mycket mer avslappnat än Lufthansa, fler nya filmer...jag kunde inte se nån för jag och Brad ska se dom ihop...Men jag satte på Puss in Boots :D Den vill inte Brad se...inte jag heller uppenbarligen för jag somnade :)

Vi landade på Heathrow kl 13 UK tid och jag skulle åka 15.45 int alls illa :) Fast när det kommer till Flygplatser så slår Frankfurt Heathrow med hästlängder! Både rent estetiskt och vad dom har att erbjuda men framförallt information och planering! Det tyska väloljade maskineriet hade blivit galna av engelsmännens...Ingen gate info förrän gaten öppnade, så ingen möjlighet att planera i förväg och gå och sätta sig, det är ju en stor flygplats och det tar 10 minuter till den närmsta, 15 minuter till nästa och 20 minuter till den sista...tur jag är ganska lugn av mig för det var många som hade ont av detta och fick lite panik! Vi hamnade på den närmsta så bara lugnt att knalla dit :D Gick lite sent också såklart så jag landade i Göteborg 10 minuter sent kanske! Men det är ju Landvetter, den minsta och bästa flygplatsen i världen :D 15 minuter så hade jag fått min väska och kommit ut efter landning!
Där stod bästaste Andréas och väntade på mig :) Vi åkte och mötte mamma vid pizzerian i Lerum och jag vräkte i mig en stor fet kebab tallrik :D Gud så gott!!!!!!!!! Vi åkte hem och jag tog fram lite saker ur väskan till mamma sen satt vi i soffan o babblade....Mamma jobbar ju så hon fick gå o lägga sig vid midnatt i varje fall :D JAg kunde inte ens fundera på att lägga mig, mitt på dagen ju :) Jag somande väl nån gång vid 3 kanske så kanske helt ok att vakna 10.45 :D

Nu har jag precis druckit min första kopp kaffe....mm så gott :) ska gå och hämta påfyllning nu...sen dags att packa upp väskan...har en del grejer till min kära syster och lite annat som behöver komma upp! Sen ska jag promenera ner till Lerum City :D och inhandla lite shampoo och sånt kul...kommer ju tillbaks snart så kan låta det stå här :) Sen vill mamma ha min falukorv i ugn till middag så får väl se till att fixa det :D Imorgon ska jag in till stan ( Göteborg alltså ) och träffa mina bästaste vänner Andreas och Fredrik :D Längtar så jag spricker :)

En underbar Vårdag hemma i Sverige :) Godmiddag världen :D

5 kommentarer:

  1. Gud vad trevligt längtar så till Sverige. Älskar kebab, massa ska ner jag kommer hem.

    SvaraRadera
  2. Gud vad trevligt längtar så till Sverige. Älskar kebab, massa ska ner jag kommer hem.

    SvaraRadera
  3. Gud vad trevligt längtar så till Sverige. Älskar kebab, massa ska ner jag kommer hem.

    SvaraRadera
  4. Gud vad trevligt längtar så till Sverige. Älskar kebab, massa ska ner jag kommer hem.

    SvaraRadera
  5. Jag ska äta ett gäng för dig under tiden här :D:D:D Minst 4 ska jag äta i olika form :D Idag blir det falukorv till middag :D Inte så långt tills du får komma hem nu heller :)

    SvaraRadera