måndag 7 maj 2012

Måndag igen :)

Åh se på skjutton, lite regnigt och småkallt idag :D:D:D Ska bli skönt att sätta på mig ett par jeans och en tröja :) Synd man måste gå ut alls för idag är en sån dag som jag önskat mig länge...Regn = stanna hemma och läsa en bok :D Men icke..idag är det dags för Senior Center och sen shopping av veckans nödvändigheter och eventuellt några helt onödiga saker :D

Har på morgonen fixat mitt EIN nummer hos IRS = skattemyndigheten, laddat ner ett administrationsprogram och påbörjat min första faktura :D Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii - ska nu undersöka vilken av datorerna jag hittat som jag vill köpa så jag fattar ett vettigt beslut!! Bra reor nu - har minskat ner det till 3 alternativ: 449, 549 eller 729 Dollar...är den för 729 värd summan eller kommer det räcka med den fär 449???!!! Jag får fråga min vän Google vad han tycker :D Det är dagens tema helt enkelt! Imorgon måste jag till banken och sen till vetirinären - Bode måste ha nya Heartguard piller så vi kan fortsätta leka i alla vattendrag utan att oroa oss för Heartworms....Kommer nog ta mestadelen av dagen :) Onsdag och torsdag är jobbdagar, ska prova med att schemalägga mig med fulldagar först, funkar inte det får jag gå över till halvdagar eller nåt :D

Vår nya utemöbel ska komma i veckan också :D Så när den är på plats måste jag ju åka och shoppa grejer så det blir ännu finare - får ju prestationsångest när jag ser vad min kreativa syster har för sig med sin altan - SKIT OCKSÅ :D http://annkin70.blogspot.com/2012/05/typ-fardigt.html

Vi insåg igår också att det bara är 3 veckor tills vi åker till Sverige :D:D:D:D Men hur ska jag hinna med allt innan vi åker??!!! Ja ja det blir nog bra med det...får nog strunta i att plantera saker innan vi åker och köra en sommar höst trädgård istället - känns som tiden inte räcker till och dessutom så slipper folk att ta hand om det när vi är borta....

Gårdagen var en perfekt söndag, Brad åkte och spelade fotboll, kom hem och fixade i ordning lite brunch och sen stack vi iväg till vår hemliga "strand" med Bode :D Han sprang och lekte i vattnet tills han var helt slut! :D åkte hem, Brad kollade lite sport medans jag pillade i datorn och skrev lite mail - sen lagade vi lite mat och kollade mer sport ( Nuggets Basket slutspel ), blandat med några avsnitt av Unforgettable :D Skön Söndag!

Nu ska jag och Google undersöka datorer :D Vi hörs imorgon! Ha en härlig Måndag ( kväll )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar