tisdag 8 maj 2012

Tisdag morgon :)

Känns som en Göteborsk Maj morgon - en bra sådan!!! :D Solen skiner, det har regnat mycket så det är så där fuktigt ute, man ser på bilfönstren att dom är så där immiga :D Härligt!

Det enda som förstör är min jäkla kaffebryggare :D Så inte nog med att amerikanarna gillar sitt veka kaffe ( som en god vän sa för länge sen: det smakar som du sprang förbi bryggaren med en kaffeböna ) min kaffebryggare är anpassad efter denna smak! Jag gör alltid ca 4-5 koppar varje morgon, ca 2 muggar! Nu när jag ska försöka använda den inbyggda kaffe malaren, så kan jag göra max 4 för jag får inte plats med tillräckligt många bönor annars!!! Provade med 4,5 idag - stoppade i 10,5 mått bönor - fick inte plats med mer - alldeles för svagt!!! Fick stoppa i snabbkaffe i muggen!!! Nä irriterande är det och inte så jävla gott som det borde vara heller!! Nä imorgon får jag göra en mugg i taget helt enkelt :D Har köpt reserver nu dock så nu har jag vanligt kaffe igen - kanske att jag får ge upp???!!!

Idag har jag en väldigt busy dag!! Måste med Bode till Vetirinären, man kan inte boka tid där utan får sitta o vänta!! Idiotiskt, hunden kommer bli helt galen då han hatar att gå dit! Tänkte jag gör detta på morgonen så jag kan hem och lämna av honom med ett gott mjölkben sen :D Efter det måste jag till banken och fixa mina företagskonton :D CHP Consulting måste över sitt sista hinder så jag kan fakturera sen :D Förhoppningsvis tar inte detta allt för lång tid för sen behöver jag till Office max och kolla på en dator - eventuellt köpa den då det är mega rea och bara ett visst antal på hyllan...Vi får se vad som hinns med, i värsta fall får jag ta det imorgon...

Gårdagen gick förbi innan jag hann blinka typ :) Var väldigt effektiv på morgonen, fixade mitt Skattenummer, laddade ner ett administrationsprogram, försökte lära mig det lite snabbt - Åkte till Seniorcenter och jobbade några timmar, sen kom farfar och övertalade mig att gå och äta lunch med honom, Chick Fil A :D Åkte in till Target efter det, shoppade loss lite där och sen en sävng förbi Kohl´s - måste hitta en mors dags present! Mors dag är nu på söndag här i USA - jag brukar ju inte fira det där direkt så känns lite udda men men :D Får ta med nåt fint till min mamma också helt enkelt så känns det bättre :D Kom hem och då var klockan nästan 3 ...plockade undan och satte igång att göra paj - vips så var det kväll :D

Nu ser jag att klockan snart är 7.30 - hade tänkt att åka till vetrinären vid 8 men får nog lugna mig och åka vid 8.30 istället :D Jag hinner nog med ändå :D Jobbigt det här hemmafruandet blandat med att försöka jobba - får hitta nån bra plan här känner jag!! Dags för kaffekopp nr 2, med extra kaffe i - Jäkla compromise coffee :D:D

Ha en fantastisk Tisdag ( kväll )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar