onsdag 9 maj 2012

Onsdag och ska bli varmare igen :)

Idag ska det bli upp till 25 grader igen - det var skönt med en 17 graders dag igår :D 25 är faktiskt helt överkomligt, min gräns går vid 29 grader - 30 är för varmt :D

Idag blev kaffet gott!!!!!!!!!!!! WIIIIIIIIIIIIIIIIII - 4 koppar vatten och 11 mått kaffebönor :D Låter det normalt ???!! Vill bara tillägga att kaffebönorna är importerade från Sverige, Classic Gran Dia :D Sicket slöseri jag hållt på med, detta svarta guld..... Men nu vet jag vad som funkar äntligen! Gott är det i varje fall!

Gårdagen...Ja vetirinären gick mycket snabbare än jag trott, bara 2 personer före!! Bode fick komplimanger för sin personlighet och sina fina tänder - måste vara allt gnagande på vårt staket...Men sen har den oförskämda vetrinären mage att säga att Bode är överviktigt, vad fan menar du??!! Överviktig, behöver tappa 3-5 pounds!! Jag insåg att jag är en riktig mamma gås - jag blev skitsur och försvarade min "lilla" guldklimp med att han ätit för mycket rawhide i helgen m.m -  Komma här och komma liksom! Fet??!! nä vet du vad - kanske lite mullig :D Fick ju inse efter jag gick att den där extra maten vi gett honom för han var för smal, inte behövs nu på sommaren då han inte gillar att promenera lika mycket - Så här ser det ut på våra promenader i värmen:

 Kanske kanske hon hade en poäng...Skit! Ja ja, igår fick han lite mindre mat till middag, han satte nämligen i sig Lindas kex och visst lite pizza som låg framme också, aptiten är det inget fel på i varje fall :D Tvingade honom att promenera i minst en 35 minuter på väg hem från Linda innan jag gav honom mat också :D Ska tillägga att vetrinären faktiskt sa att det var bra att ge honom extra mat när han motionerat mycket, men kanske inte varje dag :D:D:D:D
Vi kom hem från vetrinären och Bode var helt slut, stackarn tycker inte om att gå dit :) Jag hade mycket bättre tid än vad jag trott så jag samlade ihop mina papper och åkte till banken! Här ska startas ett företagskonto!!!! Kommer dit och dom tar fingeravtryck ( igen ) och fixar, sen får jag komma in till en tjej som ska hjälpa mig...Ja men då kör vi igån med ditt Personliga konto först säger hon...jaha, vad ska jag med det till?! visst kör på! Sen säger hon: Jag vet inte om det räcker med ett EIN nummer för att starta ditt konto för företaget, jag får gå och kolla! Öh jaha tänkte jag...det står under numret från IRS att det räcker till att starta bankkonton och fakturera m.m men ok....Hon kommer tillbaks från sin manager antar jag, och säger jo men det räcker men vi behöver ett operating Agreement!! Ett vad?? Det är ett kontrakt mellan LLC medlemmarna som talar om procent av ägande m.m - Men det är ju bara jag säger jag...Jo men vi måste ha det ändå!! Jaha vad hittar jag ett sånt då och vad är det för nåt? Nä men det kan jag inte råda dig angående, du får googla!! VA FAN??!! Googla????!! VA??? - Nä så nåt företagskonto fick jag inte fixat, däremot så fick jag ett personligt, då kommer det ett Debit kort och checkar på posten - Checkar??? Vart är jag nånstans, 1950 ??? Så får du komma tillbaks med ditt avtal så löser vi resten då....- just då kände jag bara att nä jag ska inte bli sur - bara åka hem och Googla helt enkelt! Tog vägen om Office Max där en snubbe förklarade för mig vad jag behövde för dator! Nä den där för 499 dollar är inget för dig...Nähä...Men den här för 829 hade vart perfekt...tackar! Jag fick snabbt säga att jo jag får nog gå hem och tänka på det här lite...Åkte hem och Googlade på angående det förbannade Operating Agreement, hittade tillslut ett där jag bara kan fylla i mina grejer och skriva ut!!! GRATIS!! Tack för det i varje fall, tog mig bara ett par timmar! Sen kände jag bara att nä....tog med mina broshyrer på datorer över till Linda ( som också behöver en ny dator ) och en Öl :D Babblade av mig under tiden vi pimplade i oss 2 öl var :) Kändes mycket bättre efter det, tur man har en god vän nära som förstår ens frustrationer!!! Hon hade själv en riktig skitdag med människor som inte gör vad dom ska så....Tur vi har varandra kan man ju säga :D

Så så var gårdagen!!! :) Idag ska jag fylla i mitt förbenade Avtal och skriva ut det, jobba lite under tiden jag tvättar...en heldag hemma helt enkelt! I eftermiddag ska jag träffa Isabell på vår diner och äta middag :) Det ska bli himla trevligt!  Imorgon ska jag åka vägen om banken igen, med mina papper och annat, innan jag ska träffa farfar för lunch - han kommer bli galen när jag berättar om detta :D Han tycker redan att jag får utstå massa extra skit och blir riktigt förbannad över saker :) Kan säga att jag ser fram emot fredag - Jag och Linda ska Shoppa, vi har bara haft en enda shoppingdag sen jag kom hit i Augusti förra året - det är dags helt enkelt :D:D:D:D

Nä nu ska jag dricka upp mitt goda kaffe, sätta på mig vettiga kläder och åka iväg och handla en snabbis, sen blir det jobb och tvätt resten av dagen!!

Lämnar er med en bild på hur det ser ut när man startar ett personlig bankkonto här:
Lite skillnad från hemma där man kanske får ett papper....Medeltiden lever här borta :D:D:D

Ha en fin Onsdag ( kväll )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar