tisdag 15 maj 2012

Tisdag och jag använder min nya dator....

Komplicerad skit det här :D Men det blir nog bra det med...Tog mig en halvtimme att få igång mitt svenska skrivbord - sicken ny modern skit :D Ska nog lära mig detta också ;) Jag märker tydligt min ovilja till förändring såna här gånger...Var nära på att ta fram min lilla minidator igen :D Nu inser jag ju dock också att jag måste bli positivt förvånad ibland...min nya dator känner igen om jag skriver på mitt svenska skrivbord eller mitt vanliga :D:D Gud så smidigt ;)

Gårdagen bara kom och gick...Åkte och hämtade svärmor på vägen till Seniorcenter, vi jobbade på och sen åkte vi till Target, stolen var inget o ha...däremot hittade jag lampor till uteplatsen, dom kommer ju dock vara på platsen under tak och inte uppe med våra nya möbler, får hitta på nåt annat kul där - Har sett lampor som man kan ha i hörnen, stående på golvet och som är solljus drivna...Måste ha och måste hitta i rätt färg :) jobbigt detta....Vi åkte och åt lite lunch innan jag släppte av henne hemma, kom hem vid 15 tiden och satte igång min nya dator :D Förde över massa filer från gamla datorn till min externa hårddisk och sen över till denna! Blir förbannad över att min Kodnyckel till Office inte fungerar dock - undrar om det är pga att det är svenskt och denna datorn amerikan??! Ja ja, får skicka med Brad datorn så han kanske kan fuska till sig en ny från skolan ;)

Brad satte upp våra nya lampor när han kom hem - tänker inte visa bild förrän det är mörkt och snyggt, dom ser inte mycket ut för världen i dagsljus :D Vi åt lite middag och tittade på Hockeyn - sicken match mellan Rangers och Devils :D Heja Henke - King Henrik :D Han höll nollan!! Sen var det standardkväll, ett avsnitt av the mentalist, sen nyheter, Brad somnade på soffan såklart och gick sen och la sig...Längtar tills han slutar jobba så han kan hålla sig vaken på kvällarna ;)

Idag ska jag försöka få ordning på datorn så jag kan jobba lite, hoppas jag kommer in på min dator hemma på kontoret i Sverige utan att be Data Claes om hjälp först :) Kommer inte ihåg om vi satte lås på eller inte ?!?! Det märker vi snart!! Ska sen logga in mig på mitt administrationsprogram och göra klart månadens fakturering :D Måste fixa i ordning våra listor inför SWEA mötet imorgon också - Sen ska jag försöka hinna med en fika med Linda idag också, vi måste planera :D Shopping utan barn dag ;) Inte långt tills vi åker nu så nu krävs det planering....

Måste ta en dag när jag åker och shoppar allt vi måste ha med oss hem till Sverige också, har ju ett gäng skor och annat på ingång men måste shoppa mer :D Vi får väl se om det blir en eller två extraväskor...

Att man kan känna sig stressad utan att ha så mycket på schemat begriper jag inte - kände att jag inte hade några problem att hinna med saker när jag jobbade sisådär 50 timmar i veckan...Kan bero på att när man ska åka och handla här så tar det en hel dag...inte som hemma där man bara kan springa in i en affär på vägen hem eller så, nä här ska man köra 30 minuter och sen är alla affärer så stora så man får räkna med 1 timme på varje ställe så har man inte planerat sin sträcka och i vilken ordning man ska göra allt så hinner man inte mycket!!! Sjukt! Saknar att bo i Stan kan jag säga!!!

Glömde säga att idag får vi Isabells två taxar också...så nu får Bode sällskap med att skälla på alla andra små ättriga hundar som grannarna har - dom ska vara här tills dagen innan vi åker till Sverige så tjohej :D

Nä man kanske skulle sätta lite fart istället för att sitta här och babbla :D Borde ju ta bort lite av stressen kanske :D Funderar på att gå och duscha och klä på mig vettiga kläder också, får för mig att jag blir mer effektiv då än om jag bara sitter här i pyamasbyxor :D Hm...kanske...

Ni får ha en fin Tisdag (Kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar