söndag 6 maj 2012

Söndag :)

Trevlig helg har det varit :) Fredagen var jättetrevlig och JAG åt god mat i varje fall, maken däckade så han missade måltiden :D Han har haft det rätt jobbigt ett tag så inte så konstigt kanske! Men han vaknade pigg o kry igår så vi startade med en promenad och sen pillade han lite i trädgården - ogräs sprayade, medans jag först åkte och handlade och sen försökte få internet att fungera så jag kunde registrera mitt företag :) En riktigt härlig dag blev det i varje fall! Sen kom Tara & Steve plus Kish över på middag, Tacos till Mexicos ära - Cinco De Mayo...vi åt och pratade spelade lite hemmagjorda spel....Senare kom Linda med Familj och Michelle med Familj över och vi njöt av goda drinkar under taket, då ett oväder drog in! Åska, blixtrar, regn, hagel - ja lite av allt och det höll på hela kvällen :) Vackert att se på i varje fall! Det var en lyckad kväll...alla var vi lite trötta så ingen sen kväll direkt :D Vi hade lite nattgäster också, men inga kvar när klockan var 9 :D Perfekt!  


Internet vägrade fungera igår så jag gav till slut upp och tog mig en drink istället, smått sur och irriterad :) En fuzzy Navel gjorde susen....Fick fixa nu på morgonen istället - har ingen aning om jag gjort rätt för det såtr såna sjuka grejer...Exempel: The registered agent name and registered agent address of the entity's registered agent are....WHAT???? Jag antar att om jag gjort något riktigt galet så säger dom väl till :D Sen
skulle jag gå in och fixa mitt EIN nummer hos IRS, skattemyndigheten, men deras onlinservice var stängd?!?! Bara öppet mån-lördag? Varför ha onlineservice då?? Nä nä, jag får göra det imorgon bitti, man
får sitt nummer med en gång så det löser sig, måste ha med det till banken!!


Känns som en bra början i varje fall, nu väntar jag på att Brad ska komma hem från fotbollen och göra mig lite brunch :) Sen ska vi ta Bode på promenad, kanske att jag åker o shoppar lite efter det medans han kan slappa :D tror jag ska föreslå Papa Murphy´s pizza till middag :D Nåt enkelt i varje fall! 


Ny vecka imorgon och jag har massor att göra :) Kul! 


Ha en härlig söndag (kväll) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar