torsdag 10 maj 2012

Torsdag ...

Har massor jag borde göra men vaknade helt utan lust till nåt... Eller jo jag har lust att göra helt ovettiga grejer :D

Idag måste jag till Banken med mitt fina Operating Agreement som gäller mellan mig och ja mig...väldigt väldigt konfunderad över detta krav ...det är ju inte så att jag ska låna pengar eller få kredit....Ja ja ingen idé att gräva ner sig i medetidens banker och idiotier, bara att göra :D Ännu ett tecken på att USA är fast i 50 talet, inte nog med all elektronik i hemmet, som dammsugare, tvättmaskiner m.m Nä bankerna är som hämtade ur en film från 1954 :D Checkar liksom....det räcker ju att nämna det eller!! Och så undrar dom varför ekonomin gått åt helvete här borta...dom kan ju inte göra affärer med övriga I-länder med medeltida medel och anse dom har rätt och alla andra fel och strunta i att övriga världen har utvecklats låååångt förbi dom själva - utan konsekvenser! Hade jag vart ett europeiskt företag så hade jag nog dragit mig för att ha med Amerikanska bolag att göra, pg a såna här saker! Folket på bankerna är ju uppenbarligen inte kompetenta att göra det dom gör heller...Tjejen jag pratade med som var ansvarig för företagskonton och sånt - hade ju ingen aning om nåt! Jag har byggt upp viss irritation över att hon faktiskt sa till mig att Googla vad ett operating agreement var - då hon själv inte hade en aning!!! Om en bank kräver ett sånt, så borde dom ju åtminstone ha lite papper att ge dig, vad det är för något eller varför inte ett färdig skrivet som du bara kan skriva i dina uppgifter och sen skriva under???!! Nä - jag har försökt att inte bli förbannad men jag ska faktiskt tala om för dom att jag finner det smått oacceptabelt att dom kräver saker som dom inte vet själva vad det är!! Resten ska jag hålla tyst om men det ska dom få höra...efter mitt konto är klart :D

Efter banken ska jag äta lunch med Farfar och sen hem och jobba lite mer...Inte mycket annat som händer idag! Ska bli varmt som skjutton igen så kanske skönt att stanna inne :D Måste fixa mitt självpåtagna jobb för SWEA också, jäkla Tips för nykomlingar som ska med välkommen till Swea Denver pappren! Jag har haft flera månader på mig men inte kommit nån vart så får väl prioritera lite gratisarbete idag också :D

Jag ser fram emot morgondagen, jag och Linda ska på shoppingrunda - det kommer bli kanon!!!!!!!!! Hinner jobba lite på morgonen då Linda inte kan komma iväg förrän lunchtid :D Så det blir perfekt!  

Nä nu ska jag gå och dricka lite mer kaffe ( blev gott idag också - har hittat rätt mängd äntligen, påsen är snart slut :D:D:D )

Ha en fin Torsdag (kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar