onsdag 2 maj 2012

Onsdag och Hemma igen...

Det blev en skakig start på min mini semester till Salt Lake City och mina Svägerskor och systersöner - Magsjuk som fasen!! Slutade kräkas m.m vid lunchtid på fredagen och klockan 14 åkte vi till flygplatsen! Hela kvällen satt jag och hade lite frossa och värk i kroppen - men det gick bra :D Vaknade på Lördagen och mådde mycket bättre...Brad åkte iväg till DECA konferensen och sen såg jag honom igen först igår Tisdag när vi skulle åka hem :) Lördagen spenderade vi Downtown Salt Lake, det var för kallt för någonting annat! En riktigt härlig stad! Vi promenerade runt i Mormon ägda stan - måste ju ge dom lite komplimanger, tyvärr :) Väldigt välstädat och otroligt snygga byggnader och annat - parkerna med blommande tulpaner överallt! Väldigt fint och trevligt! Vi åkte hem och tog det lite lugnt innan vi åkte iväg och kollade på U2 Lasershow - häftigt! Gick och la oss tidigt och när jag vaknade på söndagen insåg jag att jag inte alls mått så bra på lördagen heller :D Vaknade pigg och glad och framförallt hungrig :)

Söndagen åkte vi en sväng till Universitetets Campusm, skulle försöka hitta lite tröjor till Brad - stängt! Allt är stängt på Söndagar i Salt Lake :) Vi skulle därefter åkt upp en sväng i Bergen för en Brunch på en häftig Diner - 1,5 timmes väntetid...Nä, så vi åkte till en annan restaurang nere i stan! Ingen väntetid och smarriga Belininis - Mimosas men med Blodapelsin istället - grymt gott! Speciellt till en god brunch ;)  Vi åkte därifrån till Red Butte Gardens - härlig Botanisk trädgård med en otrolig utsikt över bergen ( som är väldigt mycket närmre stan i Salt lake än här i Denver ) Vi åkte hem och njöt lite av solen på den lugna altanen där hemma :)  Innan det var dags för ännu en fantastisk lyxig middag - rester :D Älskar det, inga pretantiösa middagar här inte :D

Måndagen var det dags för skola för killarna, då passade vi på att åka till Bayou - en bar med öllistor långa nog att få min hjärna att spinna :D Valde till slut en lokal IPA, vi åt naturligtvis lunch där också :) Vi åkte däriffrån till killarnas skola, dom hade uppvisning i aulan då det var Barnens Dag! Det var kul att få vara med på det!!! Dom var så duktiga och söta <3 Vi passade på att åka till Antelope Island efter det, vädret var så där och knotten ville äta upp oss levande så vi turistade lite amerikanskt - ifrån bilen :D Men jag gick ur och tog lite bilder i varje fall - Antelope Island ligger i the Great Salt Lake, så två flugor i en smäll! Kan ju inte åka till Salt Lake City utan att se Salt lake liksom :) Vi fick lite häftiga bilder på Buffalo / Bison oxar som var bara några meter ifrån bilen! Vi åkte hem och slappade på altanen igen :D

Tisdagen hann vi med en hel del också! Ruth var tvungen att plugga, jag förstörde hennes fokus med mitt besök som det var, så då var det bara tvunget :) Tenta vecka :D Jag och Kim åkte efter en promenad i en Trädgård, gjord inför OS 2002 - Peace garden och ett besök till Biblioteket, som var bland dom snyggaste bibliotek jag sett, med en riktigt fin takterass där man kunde se hela Salt Lake ifrån, till en häftig liten mellan östern restaurang mitt i ingenstans...massa hus och sen helt plötsligt ett kvarter med lite affärer och caféer :) Jag åt en smarrig kebab...mm så gott! Vi åkte hemom efter det med lite mat till Ruth innan vi skulle gå på en Beer Tour - vi glömde vi var i Salt Lake City...Ingen öl utan mat och man var tvungen att boka 24 timmar innan om man ville ha rundvisning...hmm vad göra nu?!?!?! Finns det nån uteservering vi kan åka till och bara ta en öl kanske, frågar jag? Nja inte om vi inte ska äta, barerna utan mat tvång öppnar först på kvällen...Ja ja men vi åker väl hem och tar en öl i solen istället då då :D Funkade minst lika bra! Vi spenderade ett par timmar på baksidan med några öl och massa snack innan vi åkte och hämtade Brad! Sen spenderade vi några timmar till där med, ja öl och hamburgare :D Sen var det dags för flygplatsen och hemfärd!!

Fantastiskt Härlig Lång weekend - trots magsjuka och allt blev det såååå lyckat!!! Tack till min härliga familj i Salt Lake City, vi kommer snart tillbaks :)




































     

2 kommentarer:

  1. wow vilka härliga bilder!!!älskar bison oxarna:) Kul att resan blev av och att det var trevligt trots magen:) snart ses vi igen, längtar så efter dig:)

    SvaraRadera
  2. Härlig resa, trots magbesvär och allmän flunsa värk :) Var inte långt ifårn att jag stannade hemma kan jag säga....;)

    Snart ses vi!! :D Inte ens en månad kvar :D WIIIIIIII Längtar efter dig också och att få se din nya härliga altan :D:D:D:D

    SvaraRadera