måndag 14 maj 2012

Måndag igen :)

Dags för Senior Center, idag ska jag lära upp min vikarie för sommaren - Svärmor Kathy :D Vi ska åka och shoppa lite efter det också! Brad hittade en stol på target som jag måste kolla på, bara 79 dollar och ser ut att passa vår utemöbel ganska perfekt :D Vi får se :)

Festen i Lördags var kalas!!! Brad stannade dock hemma, han mådde inte bra! Helt plötsligt så mådde han jätteilla, så till den grad att han trodde han fått magsjuka!! Så han låg hemma på soffan medans jag partajade med grannarna :D Linda kom inte heller då Oskar fick feber igen...lite reviderad skara hos Nick o Michelle, men vi hade kul ändå :D Jag drack en väldans massa vodka drinkar, är inte van vid det och mådde inte så där jättebra när jag vaknade....Men min man var väldigt gullig - han spelade in USA- Finland matchen åt mig, gjorde bacon frukost och lät mig ligga på soffan och krya på mig till hockeyn och några avsnitt av deadliest catch:) Sicken man :D Vi skulle ju ha svärföräldrarna och Farfar på Mors dags middag så när jag piggnat till lite så var det dags att fixa med det! Då tar Brad även fram dammsugaren och städar undan!! Jösses vad jag kände mig bortskämd!!! Jag fixade tårta och all mat, dukade m.m medans Brad tog hand om all städning :D Dagen blev lyckad trots allt! Jag gjorde en äkta svensk klassiker - Flygande Jakob och en hallongrädde tårta med Färska hallon och Jordgubbar till efterätt...Dom verkade nöjda allihopa så det var ju bra:) Dom gick vid strax efter 7 och då gjorde vi iordning det sista innan vi satte oss och kollade på Hoceky igen - Phoenix vs LA Kings i semifinal - ser fram emot matchen ikväll mer dock!! Ranger vs Devils börjar redan kl 5 så ....

Fick köpt mig en dator i Lördags också, det blev en Toshiba :) Fick så mycket mer för pengarna så jag är jättenöjd! En 17.3" skärm, 650GB Hårddisk, lite mindre ram minne än vad jag tänkt, bara 4 Gig men det kan jag utöka om jag känner det behövs :D Dator och en Drulleförsäkring för 159 Dollar gick tillsammans på 680 Dollar!! Fantastiskt bra!! Har dock inte vågat öppna lådan ännu... måste ju ha tid att sitta och pilla med den  när jag väl sätter igång så kanske i eftermiddag :D

Annars är det fullt upp i veckan igen ...Seniorcenter och shopping idag, morgondagen får bli en jobbdag, onsdag ska jag in till Denver innan SWEA möte, Torsdag får nog bli en jobbdag igen - fredag ska vi på Retirement Party, helgen för övrigt är dock öppen :D Fast på Söndag ska vi På Baseball, nu skiter jag ju fullkomligt i Baseball, men vi ska cykla in till Denver, avnjuta nån öl på en pub innan matchen och sen cykla hem och det ser jag fram emot, inte bara jag och Brad heller utan Mike o Linda, eventuellt Kish och Kris och Charlotte :D:D:D:D Kul Kul, äntligen ska min cykel få användas på riktigt!!!!!!!!!!!

Nä nu ska jag sätta fart här, måste hinna fixa lite innan jag får åka och hämta svärmor :D

Ha en fantastisk Måndag :D
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar