onsdag 23 maj 2012

Onsdag också

Nu är det bara en vecka tills vi åker hem :) Längtar! Speciellt nu när jag hör att vädret är så där fantastiskt Svensk sommar härligt!! Håller säkert inte i sig men ändå :)

Idag ska jag kanske eventuellt jobba lite :) åka till Home Depot köpa en ny Glödlampa till vårt tak och lite jord så jag kan plantera mina örter i varje fall! Resten av trädgården får bli en höstmodell! Har inte hunnit och dessutom blir det för mycket att be folk komma och vattna o annat när vi ska vara borta så länge! En sväng in på target ska jag ta också...Sen ska vi ha Farfar över på Middag ikväll! Känns bra att veta han äter och inte är själv varje kväll när svärföräldrarna är borta!

Annars är det dags att börja packa och sortera nu, måste ta ur alla skor och lägga i påsar med vems dom är skrivna på! Svårt att få med alla lådor så det får shopparna stå ut med :D Har en hel hörna i källaren med saker som ska med hem till folk! Blir kul att se hur vi ska packa allt!

Igår drack jag massor med skumpa med frysta hallon i :) Känns i magen att kanske det inte var den bästa middagen + orkade verkligen inte äta nåt, för varmt!! Mamma har ju alltid sagt att så länge du dricker ordentligt så är det ok...vet inte om hon syftade på skumpa, men jag anammade det!! :) Det är det värsta med värmen tycker jag, ingen aptit!! Vi nådde 34 grader som mest igår...Ni som vart eller är i Colorado vet att värmen vi har är brutal, torr ökenvärme! Tack o lov igår så hade vi ett tjockt molntäcke mestadelen av dagen så först vid 15 tiden som temperaturen gick upp over 31....Vi satt ute hela kvällen tills vi gick o la oss - wow ingen TV :) Vi pratade massor, det var nyttigt! Bra att ha pratat ut om saker innan vi åker så vi är på gott humör när vi kommer hem :)

Gårdagen för övrigt går till Historien som en riktig skitdag! Började med Flygbolags konkurs och följande telefonsamtal och fixa med reklamation av betalning hos banken, vet fortfarande inte om jag får tillbaka några pengar, men bokade en ny resa i vilket fall som helst! Kan bli den dyraste resa jag gjort inom Europa :) Vi åker samma datum, bara lite andra tider och flygstopp! Blir nog bra det med! Jag hann dessutom tvätta 5 maskiner tvätt och jobba i två timmar!! Kom inte utanför dörren dock! Linda och Oskar kom över på en eftermiddags öl eller två också :) Det var tisdagen det! Spännande värre! Så mycket mer spännande blir det väl inte idag heller, något svalare dock bara ca 25 grader med eventuella åskskurar i eftermiddag! Det blir njutbart

Nä nu ska jag sätta lite fart här, vet inte vart jag ska börja dock! Jobba lite och sen dusch och iväg eller duscha, iväg och sen jobba lite...eller skippa jobba och bara åka iväg?? :) Dessa valmöjligheter...

Ha en fin Onsdag (Kväll)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar