fredag 19 oktober 2012

Fredag...

Jaha fredag igen :) Helgen blir nog en ganska lugn sån. Svärföräldrarna kommer över imorgon, Rog ska hjälpa Brad döda den sista soffan och dom ska blåsa ur sprinkler systemet - tänkte jag skulle få dom att flytta ner soffan från däcket ner under tak och flytta upp möblerna som står där nu :) Kathy o jag ska åka o köpa chilis och sortera dom under tiden! Tänkte jag skulle övertala henne till att åka med till Pinnacle gardens och försöka beställa Ljung till mina whiskylådor också:) Efter vi är klara här ska vi åka till El Jardin för lite mat - Dom har en kupong som måste användas!

För övrigt hoppas jag vi kan göra nåt trevligt, men tveksamt, det är ju football ( även om Broncos har ledigt denna veckan )

Jag tänkte försöka flytta mina bärbuskar från planterings lådor till trädgråden, ska bli ganska varmt i helgen så marken borde gå att gräva i :)

Gårdagen gick i ett, var på riktigt segt humör under hela förmiddagen, ingen lust med nåt! Sen gjorde jag mig i ordning och drog iväg söderut vid 14 tiden, först ett stopp hos Marie för att lägga upp planen inför julmarknaden! Vi blev mest sittandes och babblade :) Men vi fick nog lite mer koll på läget ändå! Jag fick lite mer energi i varje fall! :) Sen bar det iväg till Ikea och planering där :) Kom därifrån vid 19.30 tiden så var hemma strax efter 20, jäkla skillnad utan all trafik :D Brad låg väl och halvsov framför Fotbollen, halvt medveten...hoppas verkligen att han är piggare o gladare idag, och i helgen :)

Pratade just med Kathy, dom är halvt på väg in till grannen för att hämta deras hund som sitter kopplad ute och bara skäller och gnyr...slutar nog med att vi har en hund till här hemma i början på veckan, efterssom  Rog o Kathy åker iväg till Keystone på söndag! Grannarna är borta ända till den 29:e och har nån tonåring boende där för att passa hus och hund...Inget bra! Stackars hund...

Idag ska jag alldeles strax göra mig i ordning och ta med Bode till hundparken, han är rastlös, vet inte varför? Sen stoppa till på Michaels och Kohl´s - måste åka innan det blir för varmt så han kan stanna i bilen! Sen ska jag spendera dagen med att städa lite, dammsuga och tvätta av dom smutsiga golven förhoppningsvis har jag hittat lite roliga grejer på Michaels så vi kan få ännu lite mer Halloween här hemma :D Ska fundera ut nåt att laga till middag också....Puh detta hemmafru jobbande, känner mig mer korkad för varje dag som går - att inte använda hjärnan på daglig basis är ingen bra idé, för nån :) Tror jag får börja lösa korsord eller nåt!

Nä nu ska jag sätta lite fart, frukost, raggardush, iväg och sen tillbaks för fredagsstäd :D

Ha en fin Fredag ( kväll )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar