måndag 15 oktober 2012

Måndag igen

Söndagen kan vi lägga till historieböckerna som totalt meningslös :) Huvudet värkte hela dagen och jag var såååå trött!!! Brad var något piggare så han fixade både frukost och middag till oss, dessutom klippte han gräset och fixade lite i trädgården - sen låg vi båda på soffan hela dagen :D Tur vi kunde skylla på Football Sunday!!!

Lördagen var en bra dag, vi tog Bode på långpromenad, hem och åt frukost gjorde oss i ordning och åkte och handlade, lite Kohls och lite target! Brad fick 2 par nya jeans och ett par tofflor som han kan använda ute också! Jag fick lite Halloween saker och en handväska :D På target handlade vi mat, en skohylla till garaget och en ny lampa till vardagsrummet ...

Vi åkte hem och började sätta ihop sakerna och sen flyttade vi runt på tavlor och annat här nere, börjar se riktigt bra ut! Efter vi var klara så gjorde vi oss i ordning och gick över till Nick och Michelle, fantastiskt god middag och jättetrevligt! Övriga grannar kom över efter det och det blev en riktig party kväll! Goda drinkar och massa prat! Vi spenderade mycket av tiden med att diskutera hur vi skall överleva utan Linda o Mike...Det ska nog gå bra även om det är riktigt trist, det är ju inte som om dom flyttar till ett annat land liksom :)

Vi fick ju naturligtvis avsluta kvällen på Tailfeathers - bara för att liksom :)
Bode hade en jobbig kväll, lilla pitbull valpen Molly sprang omkring och ville tugga på hans öron hela kvällen :D
 
 

Det var faktiskt några andra människor på plats på Tailfeathers, men dansgolvet var mer eller mindre bara vårt :)

Vissa kom aldrig med till Tailfeathers utan stannade hemma och sov...vi var ju tvungna att bråka lite med honom när vi kom tillbaks hem :D:D:D:D


Idag är det dags för seniorcenter jobb, sen hem och tvätta lite sängkläder och annat - kanske jag påbörjar min Halloween städning dessutom :D Vi behöver ju inte massa utomhus grejer då grannen Ronnie är helt galen - han har fantastiskt mycket, så vi lånar hans!! Kul nu när alla husen börjar bli utsmyckade med spöken och annat kul!! Dags för en kvällspromenade runt området i veckan tror jag!!! I veckan annars ska jag försöka städa undan i kontoret så Brad kan komma åt att äntligen städa ur hans saker där inne! Tänkte försöka få upp min gardinstång och gardiner där dessutom! Farfar behöver lite hjäp med lite saker dessutom så en dag får gå till honom! Ikea på torsdag - julbords möte nr 2...Innan dess ska jag träffa Marie så hon kan ge mig mina uppdrag inför Sweas Julmarknad! Känns som jag har ganska fullt upp med saker ända fram till Jul och mina nästa svenska gäster :D

Idag fyller en av dessa gästerna år dessutom, Fiddsingen, så skickar lite extra kärlek till honom idag :)

Nä om jag skulle ta och sätta lite fart, kanske hinner tvätta säggkläderna innan jag ska iväg så jag kan pynta o fixa när jag kommer hem :) Broncos match ikväll så då blir det sitta framför tv´n och heja på :D

Ha en fantastiskt fin Måndag (kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar