torsdag 18 oktober 2012

Torsdag också...

Idag ska jag iväg söderut...Först till Marie så hon kan ge mig mina Julmarknads uppdrag för Swea sen till IKEA för att vara med vid planeringen av deras svenska julbord...Känns lite juligt faktiskt :D Måste åka vid 14 tiden så innan dess ska jag försöka fixa MG jobbet, kanske handla om jag hinner/har lust, annars blir det shopping fredag! Jag ska bara handla roliga grejer, lite Halloween grejer och så :D

Idag är det svinkallt här, både inne o ute :D Brad tycker uppenbarligen att 63 grader F (17 C ) Är tillräckligt men nä jag fick snabbt öka upp till 67 (19,5) fortfarande inte varmt men jäkla skillnad!! Jag har bäddat in Bode i filtar, stackarn är ju stelfrusen, själv fick jag gräva fram mina halvt söndertuggade tofflor:D Ute är det -2C burrrrrrr Ska bli 19 grader under dagen men mornarna är nu svinkalla :)


Fast både jag och Bode gillar ju Myspys på mornarna så kan ju inte klaga :)







Gårdagen: Farfar kom över och vi bokade hans flygbiljett till Sioux Falls och Aunt Sherry över Thanks Giving ( hade ärligt talat hellre åkt med honom än till Alamosa ) Sen så skrev jag ut en fin sida med info om the Sweetest Day :) Hans plan för icke-flickvännen Helen är: han åker och hämtar henne i Keensburg, naturligtvis har han blommor med och den fina sidan som förklarar dagen :) sen ska dom åka och äta lunch på Outback och efter det ska han ta henne till Mountain Man Chocolate factory ( hon älskar choklad ) Allt är en överaskning och hon har ingen aning om vad som ska hända :D Så söttttttt!!! Efter detta var klart så tog jag bort och la till bilder på hans digitala fotoram innan vi drog vidare för lite lunch! Väl hemma igen så fixade jag tvätten och sen kom Michelle över på en Housewife öl :) När Michelle gick så började jag rensa min garderob på skor och annat! Bytte plats på vinterkläderna och sommarkläderna...sen var Brad hemma igen! Jo då, fortfarande smått grinig :D Jag fixade middag och vi åt, då hade humöret blivit lite bättre :) Vi satte oss framför tv´n och Brad sov väl  efter 30 minuter när klockan var 20.15 kanske....Är det en ren vanesak att man behöver sova så mycket eller är det genetiskt? Inte för jag hade så mycket nöje av hans sällskap igår ändå - CSI och Criminal minds funkade bra :)

Idag kan han va grinig med sig själv för jag är nog inte hemma förrän han sussar gott på soffan :)

Nä nu ska jag ta o gå och hämta min andra kopp kaffe, äta lite frukost efter det och sen kolla på MG grejerna...Sen får vi se...

Ha en fin dag (kväll)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar